Gå til innhold

Gutten vil bare amme en gang om dagen, 6 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får han i seg nok antistoffer og de gode "tingene" av bare en amming i døgnet?

Han vil ikke mer enn det og jeg får ikke pumpet. Har lite melk igjen siden han er så uinteressert.

Han har veldig god vektoppgang så det er ikke noe fare med det. Men vil jo at han skal få et godt immunforsvar osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du samsover så tar han kanskje puppen et par-tre ganger om natten, og starter kanskje dagen med en god sup.

I perioder har mine vært lite interessert i puppen om dagen, eller bare mens de er i ferd med å våkne.

Skrevet

Takk for svar!

Ja vi samsover og det hender jo han ammer et par ganger i løpet av natta. Men det er bare i 1-2 min. Føler liksom ikke at det er en hel amming om du skjønner.

Men litt er jo bedre enn ingenting hvertfall. Men jeg som hadde så utrolig mye melk har nå veldig lite fordi han ikke vil.

Jaja vekten hans er hvertfall veldig fin..

Skrevet

Jenta mi mista også intrs for pupp ved seks måneder, klarte å holde på mårrapuppen til hun var syv mnd, men da var det helt slutt.

Akkurat dette med antistoffer er det jo veldig strid blant de lærde.

Men min lege sa i allefall til meg, at han nå nettopp hadde lest en forkningsrapport, vet ikke om den er Norsk da, der det var påpekt at etter seks mnd så var det ikke anbefalt å amme i like stor grad. Dette pga at de miljøgiftene som overføres med melka nå var mere gjeldende enn antistoffer og den slags... Miljøgiftene mor får i seg gjennom sitt kosthold.

Kan godt være jeg får en ammehjelper på nakken nå, jeg har ingen kilde å henvise til, da det var legens ord. Ville bare gi deg min erfaring, jeg slutta helt da hun var 7 mnd.

Og synes heller ikke du skal ha noe dårlig samvittighet.

Jeg skrev innlegg her da, for jeg var veldig i tvil om jeg skulle gi opp, men en ammehjelper her sa til meg at jeg hadde ammet langt over gjennomsnittet, så da falt jeg meg til ro med at jeg hadde gjort min innsats!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...