Gjest Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 Vi har vært veldig bevisste på at gutten vår skal sitte bakovervendt så lenge som mulig, nå er han akkurat blit 3 år og sitter fortsatt behagelig bakovervendt. Men problemet mitt er at jeg har oppdaget at vektgrensen på setet (besafe) er 18 kg. Og han er allerede over 17 kg. Skal vi da gå rett fra bakovervendt til putestol når han blir over 18 kg?? Er så rart med en så brå overgang - beskytter de så lenge som mulig ved å ha de bakovervendt og så skal de plutselig over i putestol med vanlig sele.. Noen gode stoler å anbefale??
Gjest Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 Vi gjorde det. Altså gikk rett til putestol. Gikk helt greit :-) Vi har Rømer/Britax og MaxiCosi beltestoler til våres to eldste, og jeg er fornøyd med begge. Tror de fleste stolene er er mye det samme, så kjøp den du mener er praktisk og grei.
blomstre Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 Sakset fra spørsmål&svar-siden til Trygg Trafikk: "Det finnes barnestoler som er godkjente for bakovervendt montering helt opp til 25 kg og som er et godt alternativ for barn som er store for alderen, og for foreldre som vet at de ønsker å sikre barnet bakovervendt helt frem til 4-årsalder. Produsentene Akta Graco og Britax har flere barnestoler som kan monteres bakovervendt til 25 kg. " Hele svaret: http://www.tryggtrafikk.no/./?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=3267
Hellinor Skrevet 20. juli 2009 #4 Skrevet 20. juli 2009 Så lenge han er tung nok (ovr 15 kg) er uansett putestol med rygg, og bilens trepunktsele tryggere enn forovervendt beltestol med fempunktssele, så det er ingenting å ha dårlig samvittighet for. Vi har Britax rømer kidplus, veldig fornøyd med den.
Gjest Skrevet 20. juli 2009 #5 Skrevet 20. juli 2009 Skjønner ikke hvorfor det skal bli brå overgang. Om dere likevel skal snu han - og han er over vektgrensen, er det ikke noe mindre sikkert med beltestol enn andre fremovervendte alternativer.
Gjest Skrevet 20. juli 2009 #6 Skrevet 20. juli 2009 Hadde jo håpet at han kunne sitte bakovervendt en lang stund enda, og så sett for meg å ha det forovervendt en stund før vi gikk over til pute med rygg. Men har jo innsett at vi har gått for feil type bilstol da siden den bare går til 18 kg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå