Gå til innhold

Hemoroide hjelp ønskes snarest!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på hyttetur og har fått skikkelig vondt der bak. Ikke tilgang til apotek, eneste jeg gjerne får tak i er Ibux gele. Kan jeg bruke det??? Orker jo ingenting jo, for det verker sånn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

veit ikkje om ibux er så effektivt, hadde vore betre med xylocain gel, men er ein desperat så prøver ein det meste :-)

sheriproct salve er vel beste behandlinga om du ikkje er gravid.

ellers får du passe på at magen ikkje vert for hard, med svisker, linfrø el rikeleg med fiber og rikeleg med drikke.

Om hemoridene heng ut åpninga kan du ta på gele og prøve å skubbe dei inn att.

Du har min store medfølelse! God betring!

Skrevet

Ibux gele vil nok fungere som smertelindring for deg, ellers kan du ligge med rumpa i været slik blodet forsvinner mer fra området og dytte de innenfor om det er utvendig. Knip igjen etterpå! Står i alle fall det i Gro Nylander sin bok. Har du kjøleskap kan du legge noe kaldt på området. Et tips er å fryse en plasthanskefinger, og dytte en inn i området. Samme bok gir rådet.

Ja, jeg sliter selv med hemorider fra nylig fødsel:)

Skrevet

Sheriproct salve anbefales. Ellers kan du ta en isbit i en plastpose og legge på. Ligg f.eks på siden evt på alle fire m stumpen i været. Det kalde virker både lokalbedøvende i tillegg til at blodkarene trekker seg sammen. Ligger du med stumpen i været får du også tyngdekraftens hjelp. Blodfylte hemorroider er smertefulle! Prøv også å dytte den inn, det vil også hjelpe.

Skrevet

Ibux gel må ikke komme i kontakt med slimhinner. (www.felleskatalogen.no)

Skrevet

Har du honning? Funker faktisk bra å smøre det på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...