Gå til innhold

Hvor rask er du med å gå til legen med barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt bekymret for gutten min på snart 3 år, spesielt nå i disse svineinfluensatider.

Han har hatt 39, 5 i feber i to dager nå. Drikker litt og sover mye.

Jeg hadde selv 38 i feber i går og vondt i halsen, er sannsynligvis det samme vi har fått.

Men er usikker på om jeg skal ta han med til legen eller ikke, gjør det hvertfall i morgen om feberen ikke har gått ned.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en relativt lav treskel for å ringe legevakten for å be om råd når jeg er usikker på noe, men en vesentlig mye høyere treskel for å oppsøke lege. Så i ditt tilfelle ville jeg heller bare tatt en tlf først og hørt hva de mente.

Skrevet

Som alva sier - veldig greit å ta en telefon ned på legevakten dersom du er usikker:)

Ellers har jeg høt terskel - er ikke så veldig skvetten av meg når det kommer til sykdom. Barn og voksne blir syke - slik bygges det immunforsvar. Høy feber i seg selv er ikke farlig, og 39,5 er heller ikke spesielt høyt:) Allmenntilstanden er alfa omega - barnet mitt kan gjerne være trøtt og slapt - men får jeg ikke ordentlig kontakt, eller pusten er dårlig - feberen nærmer seg 41 - da er det rett ned på legevakt. Eller dersom feberen går på fjerde døgnet - da vil jeg sjekke om det trenger antibiotika! Men en vanlig tre dagers feber med ok almenntilstand ville jeg ikke dratt til lege for - men det er MEG. Er ikke noe galt i å ringe til lege dersom du er bekymret, vi vil jo kun det beste for barna våre:)

Skrevet

Men hva er egentlig ok almenntilstand? Han har jo ikke akkurat god almenntilstand. Han ligger bare rett ut på sofaen, sover litt og er litt våken. Jeg får kontakt med han når han er våken da, men må tvinge i han væske med engangsprøyte.

Jeg takler dårlig feber, både hos meg selv og barna:(

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Jeg hadde garantert ringt legen og spurt hva han mente!

Men har du prøvd å gi han paracet? I tilfelle går feberen ned da?

Veldig vanskelig å svare på noen du ikke ser liksom :-/

Skrevet

Ga han paracet i natt, feberen gikk litt ned men ikke så mye.

Ringte legen nå og fikk time kl.14.

Er det dumt å gi febernedsettende nå, før vi skal til legen?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg er ikke skvetten av meg jeg heller, for jeg jobber på legekontor selv. Og er det noe jeg er usikker på så spør jeg en av legene jeg jobber for før jeg evnt ringer fastlegen.

Men, du kan jo bare ta en telefon og spørre, det koster jo ingenting :)

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

bare gi febernedsettende du. Er bare å gi beskjed til legen hva tempen var før du ga den og klokkeslett :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...