Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 Skal begynne på psykologi årstudium, veldig spent på studiet, har litt forkunnskaper til psykologi tok som fag i 3 år i utlandet på vgs. Jeg har lyst til å bli psykolog, men lurer på hvor vanskelig det er å komme videre fra årstudium til psykolog utdannelse? Er det stor konkurranse?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 Om det er vanskelig ja? Godt over halvparten kommer ikke videre etter 1.året... Det er bare å jobbe på, du kommer neppe videre med mindre du har toppkarakterer.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 Det er så og si umulig. Så sant du ikker er veldig skoleflink med toppkarakterer og mestrer engelsk veldig bra så er det et skoleår rett ut vinduet.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #4 Skrevet 20. juli 2009 Jeg er veldig skoleflink, og er kjempeflink i engelsk siden jeg har bodd i UK i tre år:)
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #5 Skrevet 20. juli 2009 Da er det verd et forsøk. Derfor hun Paradise Lene ble så harselert med her inne. Kalte seg psykologstudent. Alle vet at 70% av psykologstudenteme er "left over" elever som ikke har noe mål og mening. Resten er en ambiøs gjeng som står på og kommer videre.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #6 Skrevet 20. juli 2009 Med fare for å virke dum.. Jeg kommer inn på årsenheten.. Men jeg har ikke toppkarakter i alle fag fra vgs - vil jeg da ikke komme inn på profesjon? Eller? Hæ
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #7 Skrevet 20. juli 2009 For noe sludder! Ler av sånne idiotiske akademiske snobber. Psykologifaget kan kombineres med mange andre fag, og dermed være en fordel på CV'en, selv om man ikke tar profesjonsstudiet.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #8 Skrevet 20. juli 2009 Hun lurer på om det er vanskelig å komme inn på profesjon ditt nek, ikke hvor bra førsteåret tar seg ut på en cv. JA, det er så og si umulig å komme inn på profesjon om man ikke har toppkarakterer i alle fag. Enkelt og greit. Man må jobbe som en hest, og likevel er man ikke sikret noe som helst. Til og med de beste er forberedt på å kanskje måtte søke på nytt året etter, så det er ikke en lek akkurat.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #9 Skrevet 20. juli 2009 Hei! Psykologi grunnfag kommer alle med generell studiekompetanse inn på. Det er eksamenskarakterene fra dette året som er tellende for å komme inn på profesjonsstudiet i psykologi. Du kan studere profesjonstudiet ved 4 steder i Norge. Det er universitetene i Oslo, Trondheim, Bergen og Tromsø. Venninnen min kom inn på de 3 sistnevnte stedene med 3 A'er og 1 B eller 4 A'er, jeg husker ikke helt (dette var rundt 2000, så mulig det er andre eksamensløsninger eller antall nå. Hun studerte i Trondheim og trivdes veldig godt. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #10 Skrevet 20. juli 2009 Jeg tror du må være dum, så jeg trekker tilbake det om akademisk snobberi. Du er ikke smart nok til å inneha den negative kvaliteten.
Småtorsk Skrevet 20. juli 2009 #11 Skrevet 20. juli 2009 Det finnes muligheter for å ta proffesjonsstuiet i Danmark, hvis du ikke har de åndssvakt bra karakterene som skal til for å ta det i Norge. Trur staten har en slags avtale med Danmark ettersom vi trenger flere psykologer en det man får utdanna på plassene i Norge. Det er en slitsom byråkratisk prosess å få plasss, karakterkravene er langt fra lette, og studiet er hardt. Men er man veldig motivert og en god student, finnes det muligheter, selv om man ikke har de absurd gode kvalitetene som norsk proffesjonsstudium krever.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #12 Skrevet 20. juli 2009 Man må i allefall kunne klare å starte bruke caps lock.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå