Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 Vi har et veldig vanlig etternavn. Selv har jeg et uvanlig fornavn som gjør at jeg likevel er lett å "finne". Men så googlet jeg navnene til mine barn og det var vanvittig mange med samme navn da de har vanlige fornavn. Så da lurte jeg på om det er teit å ta min mors pikenavn (som hun bruker som mellomnavn) til mitt og barnas mellomnavn for å gjøre barnas navn mer skjeldne slik at de blir lettere å "finne" f.eks på gule sider (senere i livet). Jeg gjør det i tilfelle ikke av forfengelighet, men for å hjelpe barna mine til ikke å bli helt "anonyme". Så hva syns dere?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 Det er ikke dumt. men ikke glem at de kanskje skal gifte seg og da må velge bort navn..
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #4 Skrevet 20. juli 2009 Hvorfor må man velge noe vekk? Er det selvsagt at man skal ta mannen sitt navn når man gifter seg?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #5 Skrevet 20. juli 2009 Det kan du gjøre med god samvittighet, så lenge barnefar er med på dette? Isåfall ser jeg bare fordelen med dette. Mamman din blir nok glad, barna får et mer særegent navn, og alle er fornøyde:)
Gjest Skrevet 20. juli 2009 #6 Skrevet 20. juli 2009 Hvis det er grunnen din syns jeg det er teit. Hvis det er et vikarierende motiv for å bytte bort vanlig/kjedelig etternavn er det litt mindre teit. I mange sammenhenger er det bra at en ikke er så lett å finne på nettet. Og gule sider er ikke stedet å leter etter privatpersoner.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #7 Skrevet 20. juli 2009 Må man velge bort navn når man gifter seg? Var jeg ikke klar over.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #8 Skrevet 20. juli 2009 Skal ikke bytte bort det etternavnet, men ta det andre som mellomnavn. På gulesider finner man også telefonkatalogen som jo er et fint sted å lete etter privatpersoner... Flere innspill?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #9 Skrevet 20. juli 2009 Jeg synes det er en strålende ide.. jeg har selv gjort det samme! Tok min mors pikenavn som mellomnavn for å gjøre navnet mitt litt mer "spesielt", og fordi jeg syntes det var fint å vise at jeg tilhører den siden av familien også.. ikke bare farssiden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå