Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #3 Skrevet 21. juli 2009 Han må selvfølgelig ha tilsyn mens han passer barnet! Blir vel hjemme hos hans foreldre her. Ta kontakt med barnevernet for samarbeid om du ikke har det allerede. Gå i hvert fall ikke i den fella å overlate barnet til en rusmisbrukende forelder - det kan slå tilbake på deg senere. For ikke å tenke på hvor mye annet som kan gå galt Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #4 Skrevet 21. juli 2009 Hi her. Han nekter tilsyn og nekter urinprøver, så her er det intet samvær. Hvorfor bør jeg kontakte barnevernet, synes du? Er det for å ligge i forkant av en evt rettsak?
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #5 Skrevet 22. juli 2009 Tja, så lenge du greier å gjennomføre null samvær så er det kanskje ikke så farlig. Men du vet jo ikke hvordan saken utvikler seg. Han kan jo uansett kreve samvær, og da er det kanskje greit å være i forkant? Dessuten så synes jeg vel i grunnen det er en sak for barnevernet uansett om det er slik at en av foreldrene ruser seg. Dette kan bli vanskelig for deg å håndtere alene. Det går jo an å ta en anonym telefon og forhøre seg i hvert fall. Jeg er veldig veldig glad for at barnevernet ble kontaktet i vårt tilfelle!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2009 #6 Skrevet 22. juli 2009 Jeg ringte barnevernet pga div ting med bf, bl.a mistanke om rus, og fikk da beskjed om at jeg kunne holde tilbake smværet inntill videre, men jeg måtte skaffe en advokat. Her er det DU som bør dra inn juridisk hjelp, før han finner det for godt å prøve å dra deg for retten for å kreve omsorgen da du nekter samvær. Han har ikke nubbesjans hvis han virkelig ruser seg, men er alltid best å gjøre ting riktig. Og i en slik situasjon kan det være godt å forhøre seg med barnevernet evt ta et møte med de, for de vet hva du må/bør gjøre i en slik situasjon, og evt gi råd, tips ang hvordan du bør forholde deg i forhold til barnet og dets evt spørsmål om pappaen.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2009 #10 Skrevet 7. august 2009 HI her Har kontaktet barnevernet. Fikk ingen informasjonstime, men kan ringe ved behov. Ble rådet til å gå i retten for å få igjennom en samværsavtale under tilsyn selv om far nekter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå