Brugle Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 Er det noen som har tips om hvor man kan få tak i deksler til kameraobjektiv? Noen sa at det også fins deksel til den enden som ved bruk er koblet til kameraet, som man kan bruke når objektivet er av. Noen som vet?
Gullfisk80 Skrevet 22. juli 2009 #2 Skrevet 22. juli 2009 Hei, Det fulgte med kameraet mitt når jeg kjøpte det. Ellers kan du jo sette på et UV-filter foran linsen, det kan være på hele tiden når du tar bilder. Koster noen hundrelapper, og beskytter linsen mot riper etc. Billigere med et UV-filter enn å måtte kjøpe nytt objektiv. Det fåes kjøpt hos elkjøp o.l. og fotobutikker. Og på nett.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 31. juli 2009 #3 Skrevet 31. juli 2009 Løse deksel får du kjøpt i fotobutikker. Ta med deg objektivet, eller merk deg diameteren =)
Brugle Skrevet 1. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. august 2009 Takk skal dere ha .-D. Nå har jeg vært i x antall foto- og elektrobutikker, noen pleier å ha, men ingen hadde inne noen som passet til mine objektiv. På nettet finner jeg ingenting når jeg søker på "deksel"... Men - flere steder så jeg de UV-filtrene dere snakker om. Jeg har ikke skjønt poenget, så jeg vurderte dem ikke engang, men det høres jo ut som et alternativ =).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå