Gå til innhold

h1n1 - noen som vet litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes vi får vite så lite (er jo sikkert ikke mange som i det hele tatt vet mye, men ...) og jeg blir ordentlig kremt opp av alt media skriver. Jeg er rett og slett kjemperedd for at babyen min skal få svineinfluensa?

Er det sannsynlig at det er riktig som det står overalt; at 40% av befolkningen kommer til å bli smittet?

Hordan skal vi klare å bli kvitt viruset? Når er det sannsynlig at det dør ut?

Er det noen som vet litt mer enn dagbldets skremselspropaganda? Noen som kan klappe meg på skulderen og si at det kommer til å gå bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tror at svineinfluensaen er noe mer smittsom enn sesonginfluensaene vi er vant til. Majoriteten av de som er smittet opplever milde symptomer som går over etter en ukes tid. Inkubasjonstiden er normalt 2-3 dager, men kan være en uke.

Noen får komplikasjoner i forbindelse med en lungebetennelse som kommer med, og det er de tilfellene som stort sett er fatale. Så langt er ikke dødeligheten høyere enn ved vanlig influensa, men de som dør er sjelden de eldre, hvilket er uvanlig i forhold til sesionginfluensaene.

Man tror pandemien vil slå til for fullt i Norge fra ca september.

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?MainArea_5661=5565:0:15,5001:1:0:0:::0:0&pid=233&trg=MainArea_5661

Skrevet

Men går det ann å slippe unna og senke skuldrene, eller er det slik at viruset alltid vil finnes der ute - det vil alltid være en som er syk og en som en mottakelig for å spre det videre, slik at man ikke er "trygg" før man faktisk har vært syk?

Skrevet

Du må senke skuldrene dine. Tilsynelatende friske mennesker dør hvert år av sesonginfluensa også. Dette mediehysteriet er for dumt. Man har ingen garantier noen gang. Livet er faktisk farlig.

Skrevet

Jeg er også kjempe bekymret, selv om alle sier at jeg ikke skal være det. Har en 1-åring, og er LIVREDD for at hun skal bli syk ! Går og er konstant bekymret og redd....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...