Gå til innhold

Overreagerte jeg...? sur stemning i heimen i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen var ute med kompiser i går, helt ok selvfølgelig. vi har vært litt ute sammen også i det siste så han "måtte" ikke ut liksom:-)

Han har ferie nå.

Så får småtten på 8 mnd tenner fortiden.3 stk. Det betyr mye grining og i går skriking på kveldstid og natt. Fikk ikke lagt meg og skulle jo opp med han også så jeg ringte samboeren min og sa at lille skreik og om han kunne ta en "tidlig" kveld, slik at han ble til å regne med i dag..

Han sa ja ja!! kommer hjem om 1 time!! klokka var da 23.30. TImene varte og rakk....og poden var urolig så jeg fikk alrdi lagt meg til å sove. kl 2.50 ringte jeg han for da var jeg litt bekymra. da var han fortsatt ute, men gikk til en taxi.

ble så sinna jeg......sikkert gså fordi jeg var trøtt g ikke så så veldig frem til å stå opp tidlig i tillegg. Men han har ferie, har vært mye ute i det siste- og jeg syntes han kunne sagt i fra i det minste!!

Han mente sef at jeg overreagerer noe voldsomt. er ikke sinna i dag, han sover enda sef. men det ble litt diskusjon i går.

hvordan hadde dere reagert??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns vel det var unødvendig av deg å be han komme hjem i utgangspunktet bare pga litt grining, men når han først lovet å komme om en time så burde han jo gjøre det....

Skrevet

haha her hadde det vært vekking gitt. Skjønner godt at du er/ble sur jeg. Tror vel alle andre også minus hun over ville reagert på den måten. Det er jo tross alt et felleskap å ha barn sammen å da er samarbeid viktig.

Skrevet

Da tar du feil gitt. Jeg hadde ikke blitt sur. Når noen skal ut forventer jeg at de blir sene, og dermed trøtte og slappe dagen derpå. Hvis jeg har et problem me det scenarioet gir jeg beskjed på forhånd, jeg blir ikke sur og tver underveis.

Skrevet

hvis du leser innlegget så står det jo at han lover å komme hjem tidlig for å hjelpe til da. når han ikke kommer så er dette ok ??

Skrevet

Når dere har bare et barn syns jeg du overreagerer. 1 voksen burde da fint være istand til å ta seg av 1 stk barn. Ville stilt seg annerledes om barnet var alvorlig sykt, men å for lange at han skal komme hjem pga tannutbrudd syns jeg blir litt på tryne. Ville heller latt han kose seg ute, vekker han i 12.00 tiden og spurt om han kunne stå opp så du fikk deg en liten blund siden det ble lite søvn i natt.

Skrevet

Signerer Overlord her. 1 barn er ikke mye, det bør man klare selv en periode, lettere å hvile seg litt med bare en også. Men, jeg hadde blitt irritert over at han ikke gav beskjed om at han ble senere når han hadde lovet å gå om 1 time. En avtale er en avtale, og når en slik blir brutt reagerer jeg med å bli sint med mindre det er en ekstremt god grunn til å bryte avtalen.

Skrevet

Som du ser skriver jeg at jeg forventer at de som går ut er slappe og trøtte dagen derpå. Det forventer faktisk jeg enten de sier de kommer tidlig eller ikke. Erfaringsmessig viser det seg at det er fort gjort å glemme tiden. Og det er da ikke urimelig at en voksen skal kunne takle en skrikete baby alene et døgn?

Personlig synes jeg det er rart å skulle tvinge folk tidlig hjem når de er ute. Da er det da mer redelig å si at man ikke ønsker at de skal gå ut i det hele tatt.

Skrevet

Enig med Spetakkel, Overlord og Alva.

Skrevet

Jeg hadde blitt såre fornærmet om jeg måtte komme hjem tidlig pga litt gråting og en urolig unge. En voksen skal kunne klare seg en dag med mindre søvn enn vanlig. MEN-så hadde jeg aldri sagt ja til å komme hjem tidligere da, så jeg hadde jo ikke brutt et løfte..

Hadde du blitt like sur om han hadde lovt å vaske gulvene, men så gjorde han det ikke før dagen etter han egentlig skulle? Om du ikke hadde det, så overreagerte du nok...

MEN(ble en del men her) kan forstå at du ble sinna, for når man har fått for lite søvn så skal det virkelig ikke mye til før lunta er brent opp..

Skrevet

Skjønner deg litt på en måte,men må samtidig si at jeg er enig med de fleste andre her.Når han først var ute,fikk han vel bare være ute,så kunne han overta litt senere på dagen.

Men hadde også blitt sint om han ikke holdt løfte sitt.For det vitner om lite resekt.

Skrevet

Jeg vet ikke.. jeg hadde nok blitt småsur jeg og men.

La han sove og ta deg en tur ut på egenhand når han våkner. :)

Skrevet

Jeg hadde blitt SUR!! Ikke fordi jeg måtte klare meg med skrikete og urolig unge alene (for det skjer jo ofte)- men fordi han bryter en avtale! Har han lovet å komme hjem etter en time, skal han holde avtalen, og hvis den brytes skal man i det minste si ifra om det....Så ja- jeg skjønner reaksjonen din;)

Skrevet

Jeg ville heller sendt en melding hvor jeg skrev at han må regne med å måtte stå opp kl da og da i og med at det ikke blir soving på deg i natt så kunne han selv velge hvor lenge han ville være ute.

Trikset er å gi de valg så de føler ikke føler seg kommandert ;-)

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt sur..

Hadde kanskje blitt sur om han brøt en avtale, men jeg hadde aldri ringt å bedt han komme tidlig hjem pga noen tenner, så det hadde aldri blitt noen sånn avtale å bryte.

Nå er mannen min sjelden ute da, så når han først hadde tatt seg en tur hadde jeg ikke hatt noe problemer med å la han være så lenge han ville og hygge seg med guttene. En grinete unge er ikke noe problem, du kan da bare legge deg tidlig i kveld og la han ta denne kvelden/natta. Et døgn med lite søvn må vi tåle uten å bli uvenner når vi har små barn.. Men jeg hadde kanskje reagert anderledes om jeg hadde en mann som stadig fløy på byen og lot meg sitte alene med ansvaret hjemme.

Skrevet

Hadde blitt sur fordi han sa han skulle komme hjem klokken halv ett - for så måtte ringe han 02.50... slik oppførsel synes jeg er respektløs...

Skrevet

Jeg hadde nok også blitt litt sur, hvis han sa det var greit å komme hjem om en time da du ringte på kvelden, og han ikke kom før kjempesent.

Men om det var nødvendig at han måtte komme hjem så tidlig, er jo en helt annen sak.

Og det tredje er jo også om hvordan man snakker sammen, ikke så lett å snakke sammen når den ene har kort lunte og den andre kanskje er småfull.

Men ikke gjør noe stor sak av det, ikke bruk det mot han. Det er lov å gjøre feil innimellom, han dreit seg ut, holdt ikke en avtale, men i utgangspunktet var det ikke et så alvorlig feilsteg i mine øyne.

Skrevet

Jeg var oppi nesten den samme situasjonen for et par mndr siden. Mannen min skulle ut på pub og se på Man U og Barca finalen og gav beskjed at han skulle ikke bli senere en kl 24. Han tok ikke med seg nøkkler siden jeg kunne sitte oppe til han kom hjem.

Men da kl va 0.30 så ringte jeg til han og da svarte en kamrat og jeg hørte han var ganske full. Fikk tillslutt prate med mannen min og da var han vanskelig å snakke med. Ble ganske irritert og prøvde å si at jeg kom til å legge ut nøkklene i garasjen så jeg kunne låse og gå og legge meg, men samtalen ble avbrutt før han rakk å høre det. Når jeg prøvde å ringe igjen var tlf avslått....

Så det endte opp med at jeg tok begge ungene inn på soverommet og låste døren inn dit. Skrev en lapp på dørren at han kunne finne en annen plass å sove....

Var litt amper stemmning dagen etter. Jeg ble sur pga at han ikke kom hjem til den tiden han sa og pga det tlf tullet, ikke pga at han var ute å drakk. Det fikk være hans problem (han skulle på jobb dagen etter)

Men til spm ditt, så skjønner jeg at du blir sur pga at han ikke holdt avtalen, men ville ikke blitt sur for at jeg måtte være hjemme alene med grinete unge. Men som sagt er lunten kort når man har sovet for lite.

Skrevet

mange meninger her:-) ser de fleste syntes jeg overreagerte, men jeg tror noen av dere har missfrstått.

Jeg BA han ikke om å komme hjem, jeg sa bare at jeg muligens ville trenge en litt mindre fyllesyk mann i dag i og med at natten ble hard- det var ham selv som sa han sulle komme hjem om en time. syntes jo det er litt urimelig å måtte ta HELE natten , morgenen og utover formiddagen når mannen først har ferie OG har vært mye ute.......

Skal sies at han dro ut kl 14 også- og at han har vært ute 3-4 ganger de siste 2 ukene så det var liksom ikke at han endelig var ute......

Han kunne jo bare sakt at han ble sen, evt gitt beskjed på sms om at han ike kom hjem om en time likevell.syns også det ble litt respektløst....

men- vi er venner i dag:-)

Skrevet

Du tok med ungene og låste deg inne på soverommet? Hjelpes.

Skrevet

Både jeg og samboeren liker å gå ut, og lar hverandre få sove ut dagen etterpå. Men jeg må si at jeg skjønner godt at du blir sur, når mannen går ut kl 14, og ikke er kommet hjem 13 timer senere! Det får da være måte på lang tur ut, spesielt når dere har et sutrete barn for tiden. Synes ikke du overreagerte i det hele tatt.

Gjest Nydelige Christina&Nathalie
Skrevet

Jeg hadde nok blitt både sur og sint jeg..men det er meg (kort lunte...)

Når det er sagt så forstår jeg mannen din da, han sa kansje "ja" i farten fordi han følte han måtte, så glemte han tiden...det kan jo skje når en er ute på byen...

Men min mann hadde aldri dratt ut 4 ganger i løpet av 2uker eller det du skrev...

Men hvis man først er ute så er det lovt å sove lenge dagen etterpå, og så heller ta seg av barnet..

Men det at noen mener at du ikke bør si noe fordi du kun har 1 barn er jo merkelig...det er vel nok travelt med kun 1 barn hvis barnet er sutrete p.g.a tenner........

Gjest Nydelige Christina&Nathalie
Skrevet

At han drar klokken 14 på dagen og ikke kommer hjem før sene natten hadde aldri vært akseptabellt her! Verken for meg eller han. Hallo...kansje hvis du er singel og barnløs...men det passer seg ikke å farte rundt hele dagen synes jeg!!

Skrevet

Signerer Spetakkel, Overlord og Alva eg og.

Eg hadde ikkje blitt blid om eg vart ringt heim for noko slikt. Mannen ringte ein gang eg var ute og ville ha meg heim. Men eg sa som sant var: eg hadde drukke litt for mykje rødvin til at han kunne rekne med meg i stell med ungen alikevel. Han forstod den.

Og ingen vits i å holde på den sure stemninga i heimen. Ingen er tjent med det.

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Hadde ikke hatt noe problem med at han var ute når vi hadde sutrete barn hjemme, men hadde reagert på avtalebruddet. Da kunne han heller sagt sannheten - at han ikke kom til å komme hjem på en stund. Når folk bryter avtaler i hytt og pine og kommer timesvis senere enn de sier de skal komme føler jeg at de har litt lite respekt for meg... Men jeg tror kanskje jeg er litt i overkant hårsår der også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...