FruTB Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 Ser på dagbladet nå at barn fra 1/2 år til 2 år blir prioritert når vaksinen kommer til høsten. Har også hørt at man kan bli sykere av vaksinen enn av selve influensaen. Æsj, jeg tar meg selv i å gå og tenke litt for mye på dette tror jeg. Hadde det bare vært meg så hadde jeg brydd meg minimalt om sykdommen og risikoen for å få den. Men nå har jeg jo lille Bo og er livredd for at han skal få den - og i grunn ganske redd for at jeg og pappan skal få den slik at vi ikke er i stand til å ta oss av Bo en periode .. Mannen gjør ikke ting noe bedre ved å si _når_ den kommer til oss, istedet for _hvis_. Virker som om vi liksom må forvente at det faktisk kommer til å ramme oss? Men altså - vaksinsjon? Skal dere vaksinere de små? Jeg er kjempeskeptisk kjenner jeg!
Sunnybeach4gull :) Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 Æ kommer ikke til å vaksinere han mot svineinfluensaen for syns ikke d e nødvendig rett og slett i forhold til risikoen me å ta dn vaksina :-/ Æ hadde en krafti influensa for 2 mnd sia, å "alle" sa æ måtte komme mæ til legen fordi d kunne være svine. Men om man nån gang har hadd influensa, så vet man at dn vanlie e så ondt at man trur man ska omkomme når muskelsmertan sette inn. D va så ondt at æ skreik på natta av smerter... MEN rei d verste av på 2-3 daga, som de fleste friske menneska gjør :-) Man må ikke være hysterisk, så framst man ikke har syke barn fra før som ikke vil tåle en omgang influensa, da blir d nåt helt anna! Men d e opptil hver enkelt ka dm velge å gjøre. Æ bor høyest oppi nord, der vi aldri blir ramma av nåt, verken de E-coli skandalan eller nåkk anna, så mulig d e derfor æ tar d helt me ro. Ha en fin dag :-)
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 Hvis vaksinen kommer før sykdommen rammer oss skal vi vaksinere hele familien. I vinter vaksinerte jeg og daværende minstemann oss for alminnelig influensa. Den minste var da 1 1/2 år og hverken han eller jeg fikk noen reaksjon av vaksinen, men ingen i familien ble heller smittet av influensaern i vinter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå