Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 jeg er så redd at lillejenta skal død! Jeg tenker på det hver natt før jeg sovner. tenk om hun dør i natt!! og så kan jeg begynne å gråte. og leste nettopp om noen som mistet sønnen sin, 39 dager gammel, på etterlatt-debatten... kan ikke tenke meg noe verre og gråter på hennes vegne! vet ikke hva jeg vil med dette, bare følte for å få det ut!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 Du har muligns en fødselsdepresjon - snakk med helsesøster eller fastlegen. Hold deg unna etterlatt debatten. Du fyrer bare opp under bålet, og det er ingen vits å sitte å gråte over et barn du ikke har mistet. Etterlatt debatten kan du besøke når ditt barn er større og ikke så sårbart mtp krybbedød. Der og da kan det føles godt, men på sikt skaper du er uro. Sjangsen er sånn ca 99% for at du kommer til å få beholde din datter, se henne bli sta 1 åring, selvstendig 3 åring, morsomme 4 åring, første skoledag osv.... Og de odsa er jo meget gode Og husk, bekymringene dine gjør ikke noe godt, du kan ikke forhindre krybbedød ved å tenke kjempemasse på det.... Prøv å akseptere at vi ikke har noen kontroll over hvorvidt barnet vokser opp eller ei, men odsen er jo virkelig på din side for at hun gjør det.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 Det er helt normale tanker å ha. Jeg hadde de ganske lenge. Var kjemperedd jenta mi skulle slutte å puste. Det er ikke å være fødselsdeprimert. At hun gråter over et annet barn som er dødt kan være fordi hun er hormonell eller fordi hun syns det er trist. Det er ikke fødselsdepresjon å utvise sterk empati og sympati. Heller ikke å føle sorg når man vet noen er død..
Labambie Skrevet 20. juli 2009 #4 Skrevet 20. juli 2009 Jeg hadde tanker som deg HI. Lå om natten å hørte etter, og fikk dårlig samvittighet når jeg endelig sovnet fordi da "passet jeg ikke på"... Da kom pappan min å tok affære. Han kjøpte Babysense II til oss! Det er en pustealarm man monterer på senga, som uler noe forferdelig om barnet slutter å puste. Det er delte meninger om dette hjelper på akkurat krybbedød, men for MEG og MIN nattesøvn var det helt nødvendig. Brått klarte jeg å slappe av, trengte bare å se på det blinkende grønne lyset så visste jeg at alt sto bra til oppi der..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå