Gå til innhold

''dårlige'' fedre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei du som vil lese!

Leste et innlegg om en som hadde en pappa som var rusmisbruker.

Kanskje noen vil lese mitt også!

Pappa er spilleavhengig!

Vi bor i forskjellige byer og jeg fikk ofte vite av venner som bodde i samme by som han at de hadde sett faren min IGJEN foran en spillemaskin på narvesen. Begynte å bli ganske flaut.. Han kunne stå på narvesen i flere timer og spille..

Han innså selvfølgelig ikke problemet selv...

Selvom spilleautomatene er borte så spiller han på andre ting.. driver mye med sånn hesteløp bla..

Og pappa jobber i bank og har tilgang til mine søsken og min konto og kunne ''låne'' penger fra oss.

Når min bror var i militæret hadde han vært inne på kontoen hans og tømt den for penger, så broren min ringte gråtende hjem til mamma og sa at pengene fra kontoen var borte. Broren min var da i en Tromsø pga et sykehusopphold og kom seg ikke tilbake til Bardufoss.

Han har gjort dette flere ganger med søsteren og broren min.

Jeg har ofte fått melding av pappa der han sier: ''hei jeg prøvde å ringe deg. Jeg har lånt penger av deg''

Jeg har alltid fått tilbake, men det har ikke alltid de andre!

Mange ganger har han lånt penger uten å si i fra.. Har da oppdaget dette på nettbanken, men uten å ha sagt dette til han! Vet ikke helt hvorfor jeg ikke sier i fra til han, men jeg vil på en måte ikke ''drite'' han ut.

En dag hadde han tilogmed ringt søsteren min og spurt om å få låne penger fordi han hadde ikke engang penger til mat.

Ringte meg en dag også og sa at han hadde vært hos tannlegen og fått regning på flere tusen. Jeg hadde ikke hjertet til å si nei!! Jeg måtte love å ikke si ifra til mamma.

Vet at en voksen mann burde ha noen penger som han har spart opp..

Det burde forsåvidt alle!

Ikke har han besøkt barnebarnet sitt engang som er snart 1 mnd. Jeg er redd det er fordi han ikke har råd!

Søsteren min har nesten gitt han opp.. Hun har sagt flere ganger at hun ikke orker å ha kontakt mer. Dem møtes svært sjeldent selvom dem nesten er naboer!! Han tar sjeldent telefonen når vi ringer og det kan gå UKER før han ringer tilbake. Lengste det tok før han ringte tilbake var faktisk 3 hele uker..

Pappa har MYE gjeld og jeg er redd at han går så langt å tar livet sitt fordi han ikke får betalt tilbake..

Var ganske deilig å få luftet ut litt.. Har ofte tenkt å fortelle om han fordi jeg tenker ofte på det!! Pappa var alltid min store helt da jeg var mindre. Og nå som jeg har blitt ''voksen'' har jeg bare fått høre at han var bare rene skuffelsen.

Noen som vet om en måte jeg kan hjelpe på? uten å vise han at jeg har ''brydd'' meg om dette!

eller er det noen som har råd eller et eller annet..

Så setter pris på alt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første skal du ikke skamme deg over faren din. Akkurat som alkohol gjør noen syke vil gambling gjøre andre syke. Jeg var selv i spille miljø for noen år siden (spillte på hest) og hadde en venn som vi trodde gjorde det ganske ok i spill han ble funnet hengende i sin egen stue med flere hundre bonger rundt bena. Helt grusomt. I all tid har folk spillt seg fra gård og grund. Først syntes jeg du bør vurdere å bytte bank. Du kan ikke la han få fortsette å tappe deg og dine. Jeg forstår at du ikke kan angi han for han trenger sikkert denne jobben veldig, men du kan beskytte deg selv. Så syntes jeg du skal vise han dette innlegget du har skrevet, samtidig kan du sende med et telefon nummer han kan ringe hvis han ønsker hjelp. Håper virkelig han får sett barnebarnet sitt snart. Alle gode ønsker til deg og dine.

Skrevet

Hei!

Jeg er hun som har en rusmisbruker til far. Så synd at du også må slite sånn. Jeg er også redd faren min skal ta livet sitt, overdose med vilje. Jeg er redd for at jeg skal slite med dårlig samvittighet hele livet siden jeg ikke vil ha kontakt med han mer, og jeg er redd resten av familien skal skylde på meg om han dør. Avogtil er han så ute at han kunne ha funnet på å skrive et brev hvor han f.eks kunne ha sagt at han tok livet sitt pga meg, og da vet jeg ikke hva jeg ville gjort nesten.

Selv om vi som har sånne pappaer egentlig vet at de er de voksne og at de har ansvaret for seg sjøl, så er det ikke så lett å ikke få dårlig samvittighet. Det er vanskelig å styre følelsene sine.

Stor klem fra en medsøster!

Skrevet

Tusen takk! Har såklart byttet bank. Har alltid sagt til megselv at neste gang, så anmelder jeg han. Men det har såklart aldri skjedd!!! Veldig glad for at jeg har byttet bank. Turte ikke å si det til han fordi jeg var redd han ikke trodde jeg stolte på han. Det gjør jeg ikke, men det trenger ikke han å vite.

Det er ikke det at jeg skammer meg over han, men det var ikke like kult å være tenåring og få høre fra venner at dem så pappa på narvesen i dag også.

Er fortsatt ganske ung da, bare 21 år! Men skammer meg ikke over han. Jeg er fryktlig glad i han og føler jeg skuffer han!

Skrevet

hei igjen du med pappaen som var rusmisbruker

Jeg kommenterte innlegget ditt og!! Mulig du har skjønt det!

Det er veldig trist det du går gjennom.. For helt vondt inni meg! Jeg hater dop.. og enda mer når jeg leser hva du går gjennom:(

Mine sier at jeg hjelper pappa på feil måte, fordi jeg har lånt han penger. Er enig da. At jeg gjør det bare verre!

Skulle bare ønske at han klarte seg.. Vite at han har mat resten av uken.

Og kan leve uten så mye gjeld...

Blir også så lei meg på mamma sine vegne som har blitt skuffet av pappa. Mamma måtte ringe å mase på pappa da vi var små om at han måtte komme å være samme oss:(

Han hadde oss en dag i uka og annenhver helg, men gadd nesten aldri.

Mamma betalte sydentur for oss barna og for pappa sånn at vi skulle få reise med han til syden, lykkelig uvitende om at mamma betalte og at pappa ville absolutt dra med oss. Mulig han ikke engang ville det!

Jeg blir så lei meg fordi at jeg har alltid sett sånn opp til pappa.. Alltid skrytet av pappa til mamma.. og nå vet jeg mange år etter at pappa var bare en ren skuffelse for mamma. Og han gjorde henne så altfor ofte lei seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...