2smågull Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 for å begynne med slik bilsete hvor de bruker bilbelte? er det no minste kg eller lengde? snuppa mi på 3,5 år er veldig lita. men det har blitt en liten skade på setet hennes,så jeg tror det bør byttes ut.men syns det er litt trasig å måtte kjøpe ett bilsete som hun kanskje vokser ut av på under ett år..
Den heldige eier av ett barn Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 Fremovervendt med trepktssele er vel 15 kg eller noe deromkring. Fempktssele og fremovervendte barn på over 15 kg er ikke bra.
2smågull Skrevet 19. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2009 hvorfor er ikke det bra? de går da mye høyere opp i kg..
Den heldige eier av ett barn Skrevet 19. juli 2009 #4 Skrevet 19. juli 2009 Er noe med belastningen på barnekroppen ved evnt. kollisjon. Sa bilsetemannen til meg da.
2smågull Skrevet 19. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. juli 2009 så da er det bedre med 3 punkt? hørtes ikke mye logisk ut syns jeg da.. får nok forhøre meg med fagfolk
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. juli 2009 #6 Skrevet 20. juli 2009 Når barna sitter i 5 punktsele fremovervendt er det hovedsaklig hodet som blir slengt frem i en frontkollisjon. Når barna blir større blir hodet større og tyngre og belastningen bør fordeles mer. Når barna sitter i 3 punktsele blir hodet, armer og ben slengt frem og belastningen blir fordelt utover og blir ikke så stor på hodet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå