Gå til innhold

Til pappa når pappa ikke er hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappaen vil at barna være sammen med stemor når han skulle hatt samvær men ikke er hjemme - han reiser mye i jobben

Jeg vil ikke dette. Hvilke rettigheter har jeg?

Jeg orker ikke denne krangelen gang på gang, og har til nå hatt barna hjemme når han reiser - noe jeg bare er glad for - men det blir jo så mye bråk om det fra hans side......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke du har noe du skulle sakt altså. du kan prøve å få inn i en avtalle at dere skal spørre hverandre først. men det er han som bestemmer hvor barnet skal være, og sammen hvem på hans dager. akkurat som du kan bestemme hvem som skal passe barnet på dine dager.

Skrevet

Men hvorfor skal hans kone ha samvær med våre barn når han ikke er der???

Skrevet

Fordi han har samvær og kan bruke hvem han vil som barnevakt. Akkurat det kan du også. Tenk hvis han skulle sagt: Hvorfor kan ikke barna være her når du ikke kan ha dem selv?

Ikke for det, mange hadde nok sett det som en ønskedrøm i forhold til det de har ;o)

Skrevet

Jeg hadde ikke sendt min datter til stemor om far er vekke på jobb/annet.Dette har vi snakket sammen om,og er enig.Det er far som skal ha samvær og når ikke han kan,skal hun være hjemme hos mor.Ser ikke at noe annet skulle være mulig.Greit om far skal ut på noe en kveld og stemor er hjemme som barnevakt,men om det er snakk om døgn,har ikke min datter noe hos stemor å gjøre i mine øyne.

Men vi har det i avtalen også,om den som skal ha barnet trenger barnevakt skal den andre forelderen bli spurt først.

Skrevet

Takk - trengte å høre at flere tenker som meg ... :)

Hilsen hovedinnlegger

Skrevet

Greit at du tenker sånn, men du har ikke rett til å overstyre far på denne måten.

Skrevet

Overstyrer far på hvilken måte da?Hvorfor skal barnet til far,når far ikke er hjemme?

Skrevet

Vi har også hatt denne vurderingen hos oss - mora til stesønnen min jobbet en periode akkurat de kveldene gutten skulle til henne (jeg er altså stemor, og gutten bor fast her). Vi ønsket oss på en måte at gutten heller kunne være hos henne en annen dag, men hun fikk ofte vaktlista si veldig kort tid i forveien, og da kunne det være vanskelig å bytte dag. Gutten syntes også det var greit å være hos mor og stefar uten at mor var hjemme, og da godtok vi det (han er tenåring og klarer gjøre den vurderingen selv). Det er tross alt samværsforelderen selv som må gjøre en vurdering på om denne vil være borte under samværet og la andre være med barnet i stedet. Det skjer jo også ofte at jeg er hjemme med gutten her, mens far er på jobb e.l., uten at noen klager på det.

Nå vet jeg ikke hvor gamle barna dine er HI, men om de er gamle nok til å ha noen meninger om det selv, så går det jo an å spørre dem om hva de selv synes om å være med stemor. Hun er jo nå også en del av familien de har hos far, og det kan jo sånn sett være greit at de er med henne også. Hvordan hadde du selv likt det om barnefar sa at han ikke ville din eventuelle samboer skulle være alene med barna fordi du skulle ut?

Skrevet

Men det er ikke snakk om hvem som passer barna når pappaen skal ut elller skal jobbe midt i samværet.

Men at han vil at barna skal til stemor - at hun eller noen andre - skal hente barna her for at hun skal være alene med de i flere dager uten at pappaen er der....

Dette er HELT ulogisk for meg. Og det kan jo legges til at jeg har et ekstremt dårlig forhold til de begge.....

Jeg mener at pappaen får hente barna selv - og er han ikke i byen/landet, så får han hente barna når han kommer hjem.....

hilsen hovedinnlegger

Skrevet

Vil bare si at du har min største forståelse her,når far er vekke på reise o.l. og faktisk ikke er hjemme under samværet,så er det i mine øyne at barn skal være hos mor,og ikke stemor.

Som jeg skrev i et svar lenger oppe,så kan stemor til mitt barn fint sitte barnevakt en kveld,eller far skal ut på noe på dagen.Men når det er snakk flere døgn,så mener jeg at barn har det best hos mor.

Det er faren som skal ha samvær ikke ikke konen hans.

Og jeg skjønner at noen praktiserer det slik,men for meg er det ikke natulig.

Skrevet

Jeg sier ikke at det er logisk, jeg sier bare at det er sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...