Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 I dag har jeg laget frokost, jeg ryddet opp. Jeg har laget lurnsj, jeg har ryddet opp. Jeg har laget middag, jeg har ryddet opp. Han spiste ikke opp middagen sin å sa han skulle spise den siden. Jeg står og rydder på kjøkkenet, så kommer han å sier natta og legger seg. Talerknen hans står på stua, glasset og brusen også. Føler meg som mammaen hans. Vi har ikke vært sammen så lenge, så har ikke snakket med han om dette før. Tips?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 sånn som du holder på er det ikke rart han ikke rydder;) deilig å slippe når andre er så dumme at de bare gjør det... Så jeg synes altså ikke synd i deg, vil du ha forandring så må du KREVE forandring.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #3 Skrevet 19. juli 2009 det er samme her hjemme. jeg tar meg av maten og rydder opp. gjør meg ingenting siden han tar seg av noen andre ting, som bilen og støvsuger mens jeg er gravid. hjelper meg også med diverse andre ting hvis jeg synes det er for tungt.. hvis han ikke gjør noe og du gjør alt så skjønner jeg at du føler deg som moren hans. da synes jeg du skal be om hjelp når du trenger det.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #4 Skrevet 19. juli 2009 Jeg vet, jeg vet bare ikke helt hvordan jeg skal be om forandring. Hvordan si det uten å være kjærring?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #5 Skrevet 19. juli 2009 Han gjør manneting, som å fikse bilen og sette opp komoder... hehe. Tror jeg bare må si "jeg kan lage middag om du rydder opp" eller noe. Det er vel den minst kranglete måten?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #6 Skrevet 19. juli 2009 kan være han er vant med å la maten stå til dagen etterpå. når han gidder og gjøre det. vet ikke hvor lenge dere har vært sammen jeg da. men du kan jo bare la det stå på bordet og hvis han komenterer det i morgen så er det bare å si noe sånn som "er det min jobb og rydde etter deg?" eller "skulle du ikke ta det senere du da?"
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #7 Skrevet 19. juli 2009 Jeg hadde gitt faen i om jeg hørtes ut som ei kjerring, spør hva han hadde syntes om å måtte rydde etter deg hver forbanna dag og om mora hans ikke lærte ham noe. Evnt sleng det skitne han har brukt i senga til ham, da tar han nok hintet. --------------------- (eller bare la alt han bruker stå mens du rydder vekk ditt eget)
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #8 Skrevet 19. juli 2009 Tingen er jo at det er jeg som står opp med barnet mitt i morgen tidlig, og det er jeg som må passe på at ungen ikke leker og roter med det. Det er jeg som må lage frokost til ungen på et møkkete kjøkken. Han sover jo til han drar på jobb.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #9 Skrevet 19. juli 2009 nå høres JEG kanskje ut som ei kjærring. men jeg skjønner ikke helt problemet.. jeg lager mat og vasker opp etterpå. synes det funker helt fint jeg. det tar jo ikke lange tiden det. du kan jo sette han til jobb du også med ting du ikke liker og gjøre som feks: gi han ansvaret for klesvasken??
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #10 Skrevet 19. juli 2009 Jeg tror jeg bare skal si det, at om jeg skal lage middag osv, så får han rydde opp også kan jeg rydde opp om han lager mat. Det er jo rettferdig.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #11 Skrevet 19. juli 2009 ja det kan du gjøre. du har jo svaret selv du
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #12 Skrevet 19. juli 2009 Det er jo mitt hus... hehe.. så kan jo ikke be han vaske mine og ungens klær... hehe. Det er derfor det blir så feil, eller kanskje det bare er jeg som virkelig hater at folk bare sitter der mens jeg gjør ting. Jeg bruker sikkert 1 timer på vært måltid med laging og rydding. Hvor lang tid bruker du?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #13 Skrevet 19. juli 2009 Ja, tror det er lurt. Dumt å kjefte på han, for som hun over sier. Det er jo ikke rart at han ikke gjør noe når jeg gjør alt... hehe. Men jeg har jo vært alene i mange år og er jo vandt til det. Er bare ikke vant til at noen sitter i soffaen og ser på.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #14 Skrevet 19. juli 2009 ok, da har jeg missforståt. trodde kanskje dere bodde sammen men når jeg ser til bake så...nei.. hehe jeg bruker halvtime på frokost og kveldsmat men 1.5 time på middag (spørs hva jeg lager) da kan jeg foreslå noe annet da, - mens du lager mat så kan du be han hjelpe deg eller be han hjelpe deg når du skal vaske opp. han tenker sikkert at siden det er ditt hus så er han gjest.. ..vanskelig å vite hva som foregår i hode til mannfolka
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #15 Skrevet 19. juli 2009 Ja ikke sant. Det er jo ikke så rart at han blir litt tafat. Her er husmoren med orden på alt... hehe... Vil liksom ikke be han om vær ting heller, får meg ikke til det. Han sitter jo forand dataen mens jeg lager mat og rydder...hm... Prøver meg på "jeg lager mat, du rydder" først, også roper jeg ut om det ikke funker... haha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå