Gjest Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Mye fokus på forstoppelse under gravidiet, men for meg har det foreløpig vært mer motsatt. Har hatt litt hard mage innimellom, men ellers er det mer løs mage her i gården. Kan ikke huske hvordan det var med førstemann. Men har rådført meg med lege som sier det kan være helt normalt og alle kropper og fordøyelsessystem reagerer forskjellig, bare syns det er så lite fokus på det at magen kan bli løs under graviditeten og!
Trinemp Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 Dette er jeg også plaget med. Er enig med deg, lite fokus. Jeg kan våkne midt på natta med skikkelig mageknip og må bare løpe rett på do. Jeg begynner å tenke på om det kan være skadelig på noen måte for barnet jeg. Men hun tar vel det hun skal ha. Hvor langt er du på vei? Jeg er straks 28 uker.
Gjest Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 Jeg er bare 14 uker på vei. I følge legen min kan magen reagere sterkere på enkelte typer mat under graviditeten, og dette kan være en grunn til at magen til tider blir løs. Men ut fra det jeg kan lese tar fosteret det det trenger av næring uansett, bare viktig å drikke mye. Nå er ikke dette kronisk for meg, kommer og går litt. Passer på å drikke ekstra mye. Er det veldig plagsomt og vedvarende over lang tid kan man jo evt vurdere å ta en avføringsprøve. Men diare og løs mage innimellom er nok ikke farlig, bare lite fokus på under graviditet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå