Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Vil dere fortelle litt om hvordan studiet er lagt opp? Er det mye obligatorisk undervisning? Er det undervisning hver dag? Er det lange dager? Trives dere osv..? Jeg ønsker å høre masse =)
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 Fortell heller om hvorfor du vil bli vernepleier, så kan jeg fortelle deg om det er rette valget.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #3 Skrevet 19. juli 2009 Mange grunner egentlig! Men kanskje først og fremst fordi det er et veldig allsidig yrke. At en kan jobbe med mye forskjellig. Og fordi jeg liker å jobbe med folk. Skal igang med studiet til høsten,gleder meg til å komme igang!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #4 Skrevet 19. juli 2009 Det er veldig allsidig. Men finnes mange yrker innen helsefag/omsorg. Sykepleie Vernepleie Hjelpepleier Omsorgsarbeider Barn/ungdomsarbeider Sosionom pedagog Listen er lang. At du vil jobbe med mennesker er absolut en forutsetning for dette valget og har sikkert valgt riktig. Du har sikkert spurt deg selv innen hva du vil jobbe med når du da er ferdig. Det jeg ville tenkt på da er, hvilke ansvarsområder kan jeg få, hva er utsiktene for videreutdanning. Ønsker deg uansett lykke til med studie :-D
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #5 Skrevet 19. juli 2009 Hei:) Nå er det noen år siden jeg var ferdig utdannet, men kan jo fortelle hvordan vi hadde det. Ikke så mye obl underv., men absolutt en fordel å få med seg den underv. som er. Første året hadde vi mye teori, andre året mer praktisk underv. og siste året bestod mest i praksis og bacheloroppg. Vi hadde mange korte dager bortsett fra når vi var i øvingsavd 2.året. Dagen startet ofte kl 9 og var ferdig ca kl 13-14. Hadde praksis alle tre årene. Det som mange var "redde" for var anatomi eksamen, medisinregning og selvfølgelig bacheloroppg. Ikke noe å være nervøs for om man har fulgt underv. og lest. Hadde mappekrav underveis istedetfor stor eksamen på slutten av året forresten, det var veldig greit. Jeg fikk barn 2 året og klarte fint å kombinere småbarn, studier og jobb ved siden. Syntes det er et flott studie som jeg av og til savner:) Lykke til!!
Kongeørna Skrevet 19. juli 2009 #6 Skrevet 19. juli 2009 Virkelig et flott yrke!!! Jeg blei utdannet for 14 år siden, men det er efortsatt en utdanning hvor teori og praksis går hånd i hånd. Anbefaller heltid, gir en bedre utdanning (viser undersøkelser). Jeg ta nå min tredje videreutdanning siden den gang, føler jeg har veldig mange muligheter til videreutvikling og skifte av beite. Har jobbet innen de fleste varianter av offentlig sektor som vernepleier.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #7 Skrevet 19. juli 2009 Ikke bland inn hjelpepleier, omsorgsarbeider og barne/ungdomsarbeider med høgskoleutdanninger som spl, vpl osv. Virkelig stor forskjell!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå