Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på nærmere tre som er veeeldig glad i smokken sin, men burde jo snart slutte . hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine sluttet på dagtid da de var ca 2 år, men lillebror på 2,5 år bruker den fremdeles på natten. Får vel ha den til ca 3 år, tipper jeg ;-)

Skrevet

Jenta mi slutta 19.juni. Hun var da 3år og 5mnd.... Ble så sent fordi hun også var veldig glad i smokken sin, også ble hun storesøster dagen etter hun fylte 3år. Tenkte det holdt for henne akkurat da..:)

Når vi først valgte å slutte gjorde vi ganske mye utav det, med nedtelling, premiering og greier. Gikk helt smertefritt og hun sovnet slik hun pleide fra dag 1, selv om Lillebror fikk beholde sin smokk :)

Skrevet

2,5 år

Skrevet

Hun sluttet forøvrig med smokken på dagtid ca ett år før hun sendte den til Sabeltann (etter at hun hadde klippet dem i stykker:S)...

Skrevet

2 år og 8 mnd.

Skrevet

Okay! vi skal nok slutte i løpet av sommeren, men får jo så vondt av han når jeg ser hvor lei seg han blir når han ikke får denne sutten....:/

Skrevet

Jeg har ei berte på nesten 2år, fyller i begynnelsen av august.

Hun er ekstremt glad i smokken sin, men jeg er bekymret for tenner og at jeg ikke syntes det er noe pent med smokk på når hun er våken.

Så vi har innført at smokken kun brukes når det er sovetid eller når vi kjører bil. Og det funker stortsett greit, blir noe satnas mye skriking til tider, men det går vel over...

Hun har også funnet ut at hun kun får smokken i senga, så hu går frivillig og legger seg i senga når som helst...da blir jeg litt rådvill..det er jo ikke sovetid som oftest da...

Skrevet

Hun sluttet på 3-årsdagen sin:-)

Vi hadde snakket leeenge om at når hun ble 3 år,skulle hun slutte med smokk og at vi skulle gi de til hopsi daysi(?) &co når hun hadde bursdag.Og det gikk over all forventning:)Hun spurte etter de noen ganger,men det var ingen krise at hun ikke fikk de:)

Skrevet

da hun var omtent akkurat 3 år..

Vi skulle bytte om p åsoverommene, og øverst i det ene skapet dukket det opp et Boccia-spill i fargerik plast.. Hun tryglet om å få spillet, så jeg sa til henne at hun kunne få spillet hvis hun sluttet med smokken og kastet alle sammen.. Og helt uventet var det akkurat det hun gjorde.. =) Selvsagt fikk hun spillet også da..

Hun spurte etter smokken samme kveld, jeg forklarte hva som hadde skjedd på dagen og etter det spute hun aldri igjen..

Skrevet

Jenta vår blir tre år nå i sommer. Hun brukte smokk kun på dagsoving og i bil inntil for etpar måneder siden, så ble det kun i bil, hun sluttet m dagsoving...Nå lurer jeg på om vi skal kutte ut "bilsmokken" etter lang biltur i august:) er vel på tide nå når hun blir tre år. Må vel finne på en premie eller noe tenker jeg!

Skrevet

Han slutta når han var litt over 2 år med å bruke den ved soving på dagen..

2.5 år når han slutta med den om natta..

Skrevet

vår sønn sluttet med smokk da han var 21 mnd gammel, gikk helt fint =)

Skrevet

Eldste slutta av seg sjølv då han var 15 mnd.

Lille er 20 mnd og skal få ha smokken ei stund til.

Begge har brukt smokken berre til soving heile livet, + til trøst ved sjukdom og skade.

Skrevet

elstemann slutta når han var ca10 mnd. da var han så forkjøla at han ikke var innterreset lengre. så var litt flaks det da.

mini er 19mnd å bruker tutt så mye hun vil ennå... :S

skal slutte med tutt på dagen nå. bare ha den til soving en stund til.

Skrevet

Gutten min blir 3 år i august og bruker fremdeles smokk. Men kun om natten, når han er syk og lange bilturer.

Tenker han får ha den på natten en stund til.

Storesøsteren brukte smokk om natten til hun var nesten 5 år.

Skrevet

dattera mi er 1,5 år og har sluttet med smokken på dag tid... så nå ligger den altid i senga hennes... vet ikke når vi skal slutte med den om natta enda:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...