Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Junior skal begynne i bhg om noen uker. Jeg tenkte jeg skulle merke klærne hans, men med hva....

Merkelapper eller tusj? Hvilke erfaringer har du? Hva vil du anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker merkelapper fra askeladden.no

de må strykes på ,men synes det er fort gjort også synes jeg de holder godt i vaska...

bruker også klistremerker derfra på ting man ikke behøver å stryke på.

Skrevet

Jeg bruker tusj og skriver navnet på lappen i nakken eller på vaskelappen.

Skal jeg stryke på hvert eneste plagg vet jeg at jeg aldri kommer til å opprettholde merkinga.

Dette holder bra i mange mange vask og er raskt å friske opp når den tiden kommer.

Skrevet

Merketusj fungerer veldig bra på det meste av klær, bare tull å stryke på lapper på bodyer, bukser, strømpebukser, alt av klær som ikke skal ut av avdelingen uten at det er på barnet holder det med forbokstavene med tusj. På jakker, luer, votter ol har jeg enten skrevet på hele navnet med tusj eller brukt klistrelapper som egentlig ikke er beregnet på klær, men de holder godt på ting som ikke vaskes hele tiden, feks utedress. Har også brukt dem i sko.

På hjemmestrikket ulltøy og andre ting uten lapp å skrive på har jeg brukt lapper jeg kan sy på, veldig upraktisk å ha dem på alt, men greit på enkelte plagg.

Skrevet

Siden jeg synes stryking er noe herk, og snuppa har maaaasssse klær (mye arvet), har vi kjøpt flere merkepenner som ligger på utvalgte steder, slik at jeg alltid kjapt kan merke nye ting. Til annet enn klær er askeladddens klistrelapper ok, men også her funker merkepenn på det meste. den er til og med suveren på yoghurten vi (etter oppfordring) sender med i barnehagen. Merkepenn reduserer tidsklemma :-)

Skrevet

Tusen takk for svar.

Merkelapper fra navnelappen.no er bestilt. Merketusj skal jeg ut og kjøpe i mrg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...