Gå til innhold

Sukkerfri saft er vel bedre enn juice?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 3 år får av og til sukkerfri saft, han vil ikke lenger ha melk og vann....Og jeg tenker at når det er sukkerfritt er det vel ok for tennene. Juice er jo så surt for tennene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er jo sundere for resten av han med jus...

men sånn utelukkende for tennene sin skyld så er nok sukker fri saft bedre. du kan jo slå til og vanne ut jusen, det er jo litt av samme effekt som saft. du slipper bare søtningstoffene.

Skrevet

Barn skal ikke ha sukkerfrie produkter eller andre produkter som er tilsatt kunstig søtning.

Xylitol er greit, men aspartam og sukralose eller hva det nå enn heter er ikke bra.

Skrevet

Ville heller ha hatt syren i juicen enn aspartemen i den sukkerfrie saften.

Så det eksisterer aldri saft i noen form i dette huset, bare sunn og god juice.

Skrevet

kunstige søtningsstoffer anbefales ikke for barn under 3 år. Det er fordi de har så små kropper at det skal lite til før de får for mye av stoffet i kroppen. Jeg ville vært forsiktig med å gi alle barn kunstige søtningsstoffer. Jeg unngår det helst selv også.

Jeg drikker nora naturlig lett. Den er det mindre sukker i, men ingen kunstige søtningsstoffer.

Og forresten så vil jeg tro at det er en god del syre i saft også, så for tennenes skyld vil jeg tro at det ikke har noe å si om det er sukkerfritt eller ikke...

Skrevet

som de andre her sier ville jeg aldri gitt ungen min sukkerfri/light produkter pga disse stoffene..

ikke vil jeg ha d selv heller..

det finnes en saft til nora som det står "uten tillsatt sukker" den er fin,legen som nevnte denne til oss,han anbefalte ingen å drikke disse light/sukkerfrie produktene.

det er "sunnere"(hvis du kan kalle d sundt hehe) med cola enn cola light..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...