Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 vi skal til badeland snart og jeg føler att angsten begynner og komme. liker absolut ikke å bade naken sammen med andre. har ikke vært i en svømmehall siden uskolen. 12 år siden. har noen noe tips?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 Mange som dusjer med badedrakten på selv om man egentlig ikke skal det....
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #4 Skrevet 19. juli 2009 Hvis du gruer deg i forkant pga dette synes jeg du skal kutte ut å dusje naken. Tro meg; du er IKKE den eneste som ikke gjør dette. Dusj heller hjemme i stede for å la dette ødelegge en ellers hyggelig utflukt. ....så får du heller ta av badetøyet dersom du finner ut at det ikke er så ille som du fryktet.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #5 Skrevet 19. juli 2009 Siden jeg alltid har med små barn vasker jeg meg bare raskt og tar dusjen hjemme. Å ta hele regla for å føle meg ren og fin etterpå tar altfor lang tid til å ta der.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #6 Skrevet 19. juli 2009 tror du seriøst at noen kommer til å gidde å kaste et blikk på deg? ingen som bryr seg på sånne steder...
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #7 Skrevet 19. juli 2009 Jeg synes det er ekkelt og urenslig å dusje i felles dusjer. Dusjer derfor alltid ordentlig når jeg kommer hjem.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #8 Skrevet 19. juli 2009 Det er nok bare uvant for deg. Men for barnas skyld bør du forsøke å bite deg i deg og tenke at det er helt vanlig og dusje naken i fellesdusjer. Vær et godt forbilde. Du kan jo godt dekke deg til med håndduken på vei inn og ut av dusjen. Jeg pleier å dusje med ansiktet inn mot dusjen. Det jeg ser de fleste gjør er at de tar på badetøy i garderoben, går inn i dusjen og skyller seg. Når de kommer opp vasker de kanskje håret med badetøyet på, og tar av badetøyet for en kjapp kroppsvask. Da er du ikke så lenge naken. Det går nok fint. Bare slapp av. Det er få som bryr seg om din kropp. Mange tenker nok det samme som deg også, at de ikke er komfortabel med at andre skal se dem nakne... Og er mer opphengt i det enn å følge med deg...
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #9 Skrevet 19. juli 2009 Den største grunnen til at du skal dusje naken i fellesdusjen er at du ikke skal overføre din egen skam eller frykt eller hva det nå er for å vise deg som du er, til dine barn. Vis dem at nakenhet er noe ufarlig og at de heller ikke skal skamme seg.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #10 Skrevet 19. juli 2009 Enig med hun andre her,ikke la frykten for å dusje ødelegge en fin dag i badeland. Dusj med badedrakt/bikinien på,og kos deg den dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå