Gå til innhold

Sykmelding??


Familie på 4.

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i barnehage som pedagogisk leder. På en småbarnsavdeling. Har slitet med bekkenet tidligere i svangerskapet men er helt fri fra plager nå. Men den store magen er i veien og plager meg. Det gjør det vanskelig for meg å løfte, bære, bøye meg, og gjøre daglige rutiner. Blir fort sliten.

 

Jeg har termin 24 september så jeg skal ut i permisjon 3 september,

 

Vi har vært heldige å få en som kan gå inn i min stilling fra 1 august. På avdelingen skal vi nå til høsten ha innskoling av 10 nye barn. Barna er fra 11 måneder opp til 2 år. Det blir mye bæring.

 

Har prøvd å få aktiv sykemelding så jeg kan være på jobb og jobbe på kontoret. Men legen nekter å sette meg på aktivsykemelding.

Føler det blir feil å be om 100% sykmelding når jeg ikke er syk men sliten av og til. Men vet at barna har godt av at det er en person som er der 100% fra 1 dag..

 

Finnes det noen annen løsning som man kan få til??

 

Uff føler jeg sliter litt. Blir bare bedre og bedre bare jeg kan jobbe på kontoret. Men det koster barnehagen to lønner om jeg skal være på kontoret. Klarer ikke jobbe på avdelingen..

 

Styrer er så fraværende..

 

Noen som har et tips på løsing..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med gradert sykemelding? Kanskje det kan være lettere for deg om du var på jobb 50% f.eks?

 

Hvorfor vil ikke legen gi deg aktiv?? Kanskje du skulle prøve en annen lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke særlig godt ut. Du kan be om en 50 % sykemelding. Ulempen med aktiv sykemelding er at du kun kan ha det i 4 uker. Hvis du skal ha aktiv sykemelding mer enn det, må du ha særskilt grunn til det. Men jobber du i en IA-bedrift? Da er i såfall arbeidsgiveren din pliktig til å tilrettelegge arbeidet for deg i den grad det er mulig.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som "Snartmammatilto" sier, du har krav på tilrettelegging. Arbeidsgiver kan få støtte fra Nav for å gi deg det i tilegg til redusert arb.tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk å få arbeidsgiver til å søke om tilretteleggingspenger. Da får du inn en person for deg, som f.eks kan jobbe i miljøet med barna og du kan få tilrettelagt arbeid. Er du i en IA bedrift og arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge arbeidet ditt er det mulig du har rett på svangerskapspenger. Sjekk nettsidene til NAV og skjemaer for slik søknad. Ta utskrift av et slikt skjema og bring det med til legen for utfylling. Mulig legen ikke har hørt om dette før, så det er lurt å ta med skjema selv og finne ut mest mulig om dine rettigheter selv.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber som assistent på småbarnsavd. er plaget med bekkenet. jeg gikk til legen og sa at jeg ville ha aktiv sm. det fikk jeg uten problemer. var aktiv sm i to måneder før jeg gikk inn i full sm. rart du ikke får aktiv sm. er jo bra både for deg og barnehagen. de får jo ha deg der som en resurs i tillegg til den som jobber for deg. da kan du jo gå inn å ut av avd som det passer. deg. var ihvertfall det jeg gjorde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...