Tyren78-09+12 Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Er 33+3 nå, og har kjent dette en stund, men ikke alle dager like ille. Akkurat hvor trusekanten er/der gravidmagen slutter. Er det flere som opplever/har opplevd dette, og som har peiling på hva det kan være? Nevnte det for legen sist, og hun sa det var ganske vanlig i disse ukene, og at mange lurte på/var bekymret pga nettopp dette. Hun sa ikke noe om hva det var, eller hvorfor det er slik.. hadde vært greit å hørt om andre som opplever det samme. Har også av og til smerter på høyre side av magen, helt nede..liksom på innsiden av hoftebeinet. Noen som har opplevd dette da? En dag var det vondt når jeg klemte på et bestemt punkt der, mens andre ganger har det liksom vært ømt hele veien... det er så mye man kjenner på i disse dager at jeg blir helt rar av grublerier..hehe. Grubler...
81-Mamma<3<3 Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 Tror det er ligament båndene som strekker seg. Jeg har hatt endel vondt i trusekant området. Kan kjennes som "knivstikk" eller muskel strekk eller slik. Kan være skikkelig vondt. Tror det er helt ufarlig - mye som strekkes og tøyes der nede
Tøssa Skrevet 19. juli 2009 #3 Skrevet 19. juli 2009 muskelfeste tenker jeg...så sa fysioterapeuten til meg sist jeg var hos henne, en god massasje hjalp masse
Tyren78-09+12 Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. juli 2009 Takk for svar! Jeg har også merket at det går over dersom jeg "masserer" litt i området. Er nok som dere skriver, vanlige gravidsmerter. Unngår alt av stramme klær/klærs om gnager akkurat i det området(foruten truser da, men prøver å velge de uten for stramt strikk). Eneste behagelige buksa jeg har nå er ei svart mammajoggebukse fra HM..hehe. Jaja..er ikke så veldig lang tid igjen nå da(ca 7 uker), så det skal jeg leve med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå