Gå til innhold

Bør jeg ringe legevakta ved influensasymptomer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på svineinfluensa.

Jeg har influensasymtomer i dag og føler meg dårlig. Jeg har ikke vært ute å reist eller i kontakt med noen som har reist ( som jeg vet om), men er veldig bekymret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er veldig bekymret ring legvakten! Men du har mest sannsynlig "bare" vanlig influensa.. jeg hadde influensasymtomer tidligere denne uka, og lå to dager med feber og influensaverk i hele kroppen.. jeg ringte ikke legevakten, selv om jeg har vært i Storbritannia nylig..

Skrevet

Vanlig influensa går jo ikke nå... Det er vel bare å ringe å høre så får du svar på hva de mener :)

Skrevet

Takk for svar. Greit å høre at flere har hatt slike symptomer og er friske igjen. Jeg har en tendens til å tenke det verste og takler dårlig å være syk.

Skrevet

Jeg vet ikke hvor nødvendig det er jeg...

Jeg fikk influensa etter jeg var i Hellas tidlig på sommeren. Kan jo ha vært svineinfluensaen, men kom meg nå gjennom den som en annen influensa.

Det kan godt hende legestanden vil at du skal ringe for at de kan ta prøver og på den måten holde oversikt over spredning.

Skrevet

Alt i alt synes jeg denne svineinfluensa epidimen eller pandemien eller hva de kaller det er noe overdramatisert. Det sies jo at vanlig influensa tar livet av flere enn denne influensa typen...

Det samme gjelder jo, det er de med et dårlig immunforsvar (spedbarn, eldre etc) som er i "fare" om de skulle bli smittet...

Skrevet

jeg ville ventet.. hvis du blir mye verre i løpet av de neste dagene eller det tar veldig lang tid å bli frisk så hade det kanskje vært greit å ringe legen din eller legevakten!

Det går ikke influensa nå, men det går an å få influensa selv om det ikke "går".. influensa er jo bare en virusinfeksjon..

Skrevet

svineinfluensa sånn det er nå er jo egentlig ikke farlig.. det man frykter er jo at viruset skal mutere slik at det blir en kraftigere og farlige infeksjon..

Skrevet

Mange misforståelser ute og går her!

"Vanlig" influensa har du ikke nå! Influensa går ikke hele året. Mange blander symptomer. Forkjølelse kommer snikende, du blir dårligere etter som timene går.

Influensa kommer som kastet på, med hodepine, muskesmerter og nedsatt almenntilstand.

Ikke rart det blir hysteri, enkelte tror alt er influensa.

Skrevet

19:01: Det er bare en virusinfeksjon ja, men man må jo bli infisert av Influenzaviruset da. Så det er ikke en hvilken som helst virusinfeksjon!

Skrevet

Takk for svar.

Jeg venter med å ringe, ser hvordan det går utover kvelden. Har ca 38,5 i feber, litt sår i halsen og gufsen. Og jeg er hysterisk, I know.

Både minsten i huset og tanteungen min som jeg har vært med siste dagene har vært forkjølet og hatt litt feber, men er friske nå.

Forhåpentligvis er det de som har smittet meg med noe og ikke noen av turistene på et turiststed vi var forleden dag:/

Eller kanskje vi snart er ferdige med svineinfluensaen alle i hop her, hmm.

Skrevet

Hi her

Ja 19.05, er nok en forkjølelse jeg er i ferd med å få, en kan vel få feber da også? (jeg pleier ikke få det men)

Jeg har ikke hodepine og heller ikke muskelsmerter egentlig. Men jeg er sår i halsen, veldig slapp og har feber. Kjente det først i dagtidlig og det har blitt verre utover dagen.

Og ja, jeg er veldig bekymret for sykdom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...