Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Hvordan var det der?Hvor lang reisetid er det,og er det noen tider det er bedre å reise dit enn andre? Hehe,ble noen spm:)Vi leter etter en plass å reise til i vinter,og jeg tror jeg har lyst å reise dit,men samtidig så vet jeg ikke så mye om Dubai,utenom flotte bilder jeg har sett der fra;o)
månestråle32 Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 Vi var der i 06, fra 27.okt og i 15 dager. Dvs vi var det meste av tiden i Abu dhabi, en annen emirat. Men v var også i Dubai. Perfekt tid på året å være der- passe varmt, ca 33 grader +- og rundt 29 i vannet Vr ikke så fuktig, så temperaturen var nydelig. Det anbefales ikke å dra på sommeren da det er ekstremt vamt der nede da, 40-50 grader.... Sevicen er fantastisk, alt er billig bortsett fra å bo da det er bare 4 stjerners hoteller og oppover(men ganske lik norske hotellpriser). Fantastisk shopping- både billig og dyr på ulike shoppingsentre. Abu Dhabi er mer konservativt muslimsk enn Dubai, som har et mer vestlig preg. Det er forbudt med alkohol, men du får kjøpt det på internasjonale hoteller. Nyyyydelige strender og mange severdigheter! Ring og reserver lunsj eller middag på Burj Al Arab(seil- hotellet)- du må ha reservasjon for å komme i nærheten av hotellet- masse muligheter der. Finnes sikkert en brosyre på hotellet dere ligger på. Der fant i alle fall vi opplysningene. Vi spiste også på Hilton Dubai's restaurant Verre Anbefales på det varmeste. Var kåret til Dubais flotteste restaurant det året vi var der, med 3 stjerner i Michelin- guiden Vi spiste "Menu Prestige" med vin som var en 7 retters middag med helt fantastiske opplevelser med smak og service Sett av en dag i badelandet som ligger rett ved siden av Burj Al Arab- driiiittkuolt for den som liker det- vi digget det og storkosa oss med alle de råe vannskliene og surfing!! Og så må dere dra på ørkensafari med Jeep. Og gjerne overnatte under åpen himmel om dere kan det på turen- kjempespennende og artig. NB: vi hadde ikke med barn på turen, og det passet egentlig ganske bra Flyreisa ned var ikke særlig lang og ikke særlig dyr. Vi reiste med Zeck Airlines og mellomlandet i Praha. Kun kort stopp. Lurer på om hele reisa tok 8 timer tilsammen? men ikke helt sikker. men nå tror jeg SAS flyr direkte, så da er det vel enda greiere
Gjest Skrevet 19. juli 2009 #3 Skrevet 19. juli 2009 Var der i oktober, da var det ekstremt varmt, men gud, så fint det er der! Mange store shopping malls, flotte hoteller (vi bodde på Radisson SAS, anbefaler det absolutt!). Et besøk til Burj Al Arab og Tower of Dubai (verdens høyeste bygning) er også å anbefale.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 19. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. juli 2009 Tusen takk for flotte svar,nå fikk jeg bare enda mer lyst til å reise dit:-)Må ta meg en prat med samboer,så får vi se om det blir til jul,eller påske,siden vi skal reise da;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå