ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Første teite spørsmål... 1.Skal forlovelsesringen sitte på høyre ringefinger, og giftering på venstre? 2. Er det vanlig å bruke forlovelsesringene som gifteringer ved bryllup, slik at man kjøper bare ett sett? 3. Samboer vil gifte seg, men ikke forlove seg først.. bare si at vi gifter oss en dato.. selv ikke så fan av det. Kunne tenkt at hatt en ring på fingeren før bryllup. Uten forlovelse virker så rart.. eller? Mulig jeg er gammeldags..
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 1. Dette er noe man kan velge selv. Har selv gifteringen paa höyre haand - noe jeg ogsaa tror er det mest vanlig. 2. Mange har bare ett sett, men igjen dere som bestemmer. Vet om noen som har faatt en diamantring av den kommende mannen ved forlovelse (kun jenta som da bruker ring) saa kjöper de like ringer til begge ved bryllupet. 3. Vi hadde ingen spesiell forlovelse med ringer, men det var vel heller ingen frieri heller. Vi satt sammen en kveld og pratet sammen om oss og det vi hadde, og ble enige sammen om aa gifte oss. Saa ingen ringer her för selve bryllupet. Lykke til
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 19. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2009 Kjekt å vite:) Er forsåvidt ikke noe frieri her heller. Har bare snakket om det, og blitt enige. Har nok sett for mange amrikanske romantisk filmer..hehe! Det viktigste er jo at han faktisk vil gifte seg med meg:D
Arb.ledig husmor Skrevet 19. juli 2009 #4 Skrevet 19. juli 2009 1. og 2. Hos oss var det kun eg som hadde forlovelsesring, og den satt på min høyre hånd. Vi har gifteringen på venstre, men det er fordi vi ønskte å være litt annerledes enn alle andre... 3. Du kan jo spørre om å få bruke ring, som eg hadde det.. Eg syns det var koselig å bære rundt på ring, mens mannen min syntes det ikkje va så viktig..
mossik,en med tut og to jenter Skrevet 19. juli 2009 #5 Skrevet 19. juli 2009 Hei det er vanlig i Norge å ha både forlovelsesring og giftering på høyre hånd. Men tror egentlig at det nesten kun er i Norge dette er vanlig. Jeg hadde forlovelsesring, men ikke mannen min. Så kjøpte vi nye ringer som gifteringer. Går med begge ved siden av hverandre på høyre hånd. Tror egentlig det er ganske vanlig kun å ha en ring, men er ikke helt sikker. Man kan vel velge som man vil... Gratulerer og lykke til....
Spinella Skrevet 19. juli 2009 #6 Skrevet 19. juli 2009 1) Jeg mener at det er sånn at når man er forlovet skal forlovelsesringen sitte på høyre hånd, men så når man gifter seg flytter man forlovelsesringen til venstre hånd og har gifteringen på høyre. Men dette er vell smak og behag, jeg vet også om mange som har både forlovelsesring og giftering på høyre hånd. 2) Tror "amerikansk forlovelse", med bare jenta som får diamantring som forlovelsesring, blir bare mer og mer vanlig i norge. Min forledre brukte forlovelsesringene sine som gifteringer, men da jeg og min kjære forlovet oss sa jeg i fra på forhånd at jeg ville at han skulle fri med diamantring, og det gjorde han <3 3) Si i fra hva du vil, og snakk om det, så kommer dere kanskje frem til en løsning begge kan være fornøyd med. Husk at, forhåpentligvis, gifter du deg bare en gang, å da er det greit å kunne tenke tilbake på at alt var perfekt. No regrets. Lykke til
Tnica Skrevet 19. juli 2009 #7 Skrevet 19. juli 2009 Angående samboeren din som ikke vil forlove seg først; forlovelse er tiden mellom frieriet og selve giftemålet. Dvs at om han ikke vil være forlovet så må dere få noen andre til å gi dere et skikkelig overraskelsesbryllup!
Tnica Skrevet 19. juli 2009 #8 Skrevet 19. juli 2009 Angående samboeren din som ikke vil forlove seg først; forlovelse er tiden mellom frieriet og selve giftemålet. Dvs at om han ikke vil være forlovet så må dere få noen andre til å gi dere et skikkelig overraskelsesbryllup!
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 20. juli 2009 #9 Skrevet 20. juli 2009 Vi gjorde det litt annerledes, vi. Kjøpte like forlovelsesringer til oss begge. Det er vel egentlig gifteringer, men ganske annerledes enn det vanlige (det står "kyss meg" i runeskrift på utsiden av ringen). Så kjøpte vi vanlige gifteringer til bryllupet. Vi har forlovelsesring på venstre hånd, og giftering på høyre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå