lupinella Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Jeg er 25+1 uker på vei, og har totalt lagt på meg åtte kilo til nå. Lurer litt på om dette er mye..? Blir liksom ikke helt klok på kommentarer jeg får, noen sier jeg har så liten mage, og at "jeg så slik ut da jeg var tre måneder på vei", mens andre sier "shit, du kommer til å bli stor når magen ser slik ut nå!". Jeg er ca 168 høy og veide 53 kilo før jeg ble gravid (veier nå 61 kg). Hadde vært interessant å hørt hvor mye dere andre har lagt på dere, i forhold til høyde og vekt før graviditeten??
respektatauten Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 er 23 uker i dag, trener mye har tung benbygning, mye/store muskler og litt ekstra mykt i kantene, vill ikke si jeg ser ut slik vekten viser, men er 163, hadde et utgangspunkt på ca77-78kg, men gikk ned til 67 pga tøff og lang periode med oppkast fra uke 8-17.. komfortvekten min er 68-70kg, der føler jeg meg vel! nå er jeg oppe på 72kg igjen, så har lagt på meg 5kg, men har likevel 4-6kg igjenn før jeg når utgangspunktet og jeg begynner å regne det som reell vektøkning.. håper virkelig jeg slipper å komme laaangt over det jeg var... har det fint nå,er myk der jeg vil og musklene mine viser der de skal, venter bare på magen skal poppe ut:D
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 19. juli 2009 #3 Skrevet 19. juli 2009 Jeg er 27+3. Har ikke vaert paa vekta paa noen uker naa, med da jeg var hos legen sist hadde jeg gaatt opp 3 kg - det er ca. 3 uker siden. Jeg er liten av vekst, og hadde en del kilo fra för. Vekta er nok gaatt opp enda mer naa, for har faatt en del vann i kroppen pga. varmen! Utgangspunktet er 85 kg og 1.62 höy.
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 19. juli 2009 #4 Skrevet 19. juli 2009 Er 12+3 og har lagt på meg 0,5kg så ligger noen måneder etter deg. Jeg veide 55kg før jeg ble gravid og er 165 cm høy. 8 kg kan høres mye ut, men er jo mye som spiller inn som kan variere veldig fra person til person. Som f.eks hvor mye vann en har i kroppen. Mener å ha lest en plass at hvis en ligger på seg fra 6-13kg så er det ikke mor som har lagt på seg men det er vekten av barnet, fostervann, vann i kroppen osv.
Marihøna73 Skrevet 19. juli 2009 #5 Skrevet 19. juli 2009 Jeg har veldig like mål som deg Lupinella. Jeg veide 53 før graviditeten, er 168 høy. Er nå ca 25 fullgåtte uker og har gått opp 10 kg. Har inntrykk av at slanke jenter legger på seg mer under graviditeten. Kanksje vi rett og slett trenger det? Uansett, det er veldig uvant men deilig å endelig få litt former :-)
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 19. juli 2009 #6 Skrevet 19. juli 2009 Nei, det syns jeg ikke var mye:) Som siid sier har jeg også inntrykk av at slanke jenter legger på seg mer. Jeg er i uke 18 nå, så ligger noen uker bak deg, men har vel gått opp 4-5 kg nå, og nå setter jo babyens store vokseperiode inn, så jeg regner med en total vektoppgang som sist graviditet, på 20kg... Jeg er 170 cm og veier i utgangspunktet 58kg, som er trivselsvekta mi;) Så lenge man holder seg i bra aktivitet og prøver å være flink med det man putter i seg er det nok bare slik at kroppen legger på seg det den trenger. Man skal jo legge på seg nå Jeg er både sunnere og trener mer dette svangerskapet, men legger på meg helt likt som forrige gang, så kroppen gjør det den må for å få det overskuddet den trenger:)
Cairo2009 Skrevet 21. juli 2009 #7 Skrevet 21. juli 2009 Jeg er i uke 21 nå, og har gått opp ca 13 kg fra 72 kg. Trivselsvekta mi er på 68 (er 173 høy), men skulle gjerne ha ligget lavere slik du, Emilmama med spira gjør. Regner også med å gå opp totalt 20 kg, og tror ikke jeg skal få panikk av den grunn.
*1+1=2 små* Skrevet 21. juli 2009 #8 Skrevet 21. juli 2009 http://www.gurgle.co.uk/tools_PregnancyWeight.aspx Bruk denne så får du en indikasjon på hvor mye du ca ca ca skal ha lagt på deg:) Når jeg gikk gravid med første var jeg i veldig god form, bestod vel for det meste av muskler og hadde lite ekstra. Den gangen gikk jeg opp 20kg*sukk*....(gikk fra å trene mye til å sitte stille i 7mnd pga sterk bekkenløsning). Denne gangen har jeg fortsatt en del kg for mye etter første svangerskap(er bare 19mnd. siden sist fødsel) og jeg legger mye mindre på meg nå enn jeg gjorde da. Så lenge ikke legen/JM er bekymra trenger ikke du være det heller:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå