Gå til innhold

Hvordan står det til jenter?


Linsy&snart 2prinsesser

Anbefalte innlegg

Det er lite aktivitet her om dagen.. :) Det skyldes vel ferie, tipper jeg :) Men hvordan går det med dere?

 

Selv har jeg begynt å merke at det ikke er så veldig lenge til oktober. Vi er nesten ferdig med oppussing av gjesterom til barnerom, har kjøpt vogn som står i butikken og bestilt bilsete og lekegrind. Noe klær er kjøpt inn og noe er fått i gaver, men jeg må sortere, telle over og vaske. Samt få kjøpt inn møbler til alt utstyret.. Får litt panikk med tanke på alt jeg har tenkt å gjøre før tulla kommer. Men, men.. Det går nok bra.

 

Fysisk sett har jeg vel snart vært innom alt av svangerskapsrelaterte plager unntatt bekkenplager. Men jeg stortrives med struttende mage og tror jeg kommer til å savne den :)

 

Ellers er humøret på topp og jeg gruer meg ikke til fødsel. Stoler på at kroppen min, jordmor og annet helsepersonell gjør jobben sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som du er godt i rute. Jeg har kommet like langt i redebyggingen som deg ca. Sliter med en hel drøss av esker med babyklær fra moren min som hun har lagret i 35 år med tanke på denne stunden. Ikke lett å si nei....

 

Ellers synes jeg nå ventetiden fram til oktober er lang. Har gått fort fram til nå, men da det gikk opp for meg at det var hele 3 mnd. igjen for litt siden gikk det helt rundt for meg. Har noe smerter i bekkenet, har lagt på meg 12 kg så kroppen føles tung, sure oppstøt og lite krefter. Synes allerede dagene er tunge og det er jo veldig tidlig, er det ikke???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow! dere er virkelig i rute..

har mange mange esker med klær fra forrigemann som jeg må gå gjennom, men har ikke kommet så langt ennå!

mangler ennå vogn :(

skal kjøpe madrass og ny sengebeskytter i morgen!

 

er egentlig i ganske så fin fort. har jobbet fullt inntil for 3 uker siden. da var det så mye kynnere at jeg fikk beskjed om å trappe litt ned. jobbet 50% siden da. nå er det 4 uker ferie. vet ikke om jeg skal tilbake etterpå ennå. bekkenet har gått i "vranga" også nå.

i forhold til forrige gang føler jeg meg i storform! men har heller ikke lagt på meg så mye, (friskt i minne forrige svangerskap...)

 

nå er det ferie.. skal nyte late dager med familien min. kommer forhåpentligvis hjem med masse god energi..og løper rett på boden og finner fram babyklær og starter sortering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min har begynt på barnerommet, og det blir så fint:) Jeg har det bra og går egentlig bare og gleder meg. Noe klær har vi kjøpt, og endel har vi fått, men ellers er det lite som er kjøpt inn enda. Skal jobbe denne uken, så er det ferie i tre uker, det skal bli deilig. Satser på å få gjort noen innkjøp da.

Jeg har ikke hatt noen plager gjennom svangerskapet så langt, men har nå begynt å merke litt i bekkenet tror jeg. Eller så kan det være ligamentsmerter. Jeg får ta det opp på neste legetime. Vi har det uansett topp, og det er utrolig koselig å være gravid og skulle bli foreldre.

God sommer:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så godt å høre at det er flere som meg som "bygger rede" på harde livet ;o}

Vi er nå ferdige med barnerommet, og når mannen skjønte hvor lett det var å male med Sense, og han så hvor fint det ble så fikk jaggu to av veggene i stuen ny farge også :) Og kanskje får vi litt farge på soverommet også! Det er lov å håpe... :)

 

Jeg har også kjøpt lekegrind (pga at vi har hund må den være i hus), gulpekluter, strømpebukser, sparkebukser og verdens søteste bunad i str 62(!). Den var på salg til 150,- så jeg klarte ikke å la være ;) Og tulla kan jo ha den på julaften..

 

Og møbler til barnerommet er bestilt og betalt! Fant en rålekker serie på Bohus som heter Memory/Louise med den fineste stellekommoden ever! Og mye rimeligere enn samtlige andre jeg har sett.. Og jeg har sett på mange.. Det samme med sprinkelseng. Dette blir det første barnebarnet på begge sider så det meste måtte kjøpes inn.

 

Ellers er jeg inne i min andre spyfrie uke og det er så deilig!!! Krysser fingre for at den verste kvalmen har gitt seg, endelig....

 

Og gratulerer med 3 trimester til de aller fleste i klubben! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint å høre om dere andre, tenker jeg er sånn ca i rute med dere ; )

Jeg synes det begynner å bli litt tungt nå allerede jeg også, men har ingen spesielle plager, har nok hatt et veldig stressfritt svangerskap tror jeg: )

koser meg igrunnen med det.

Har hatt utrolig vanskelig for å konsentrere meg om jobb i de siste 4-5 ukene : /

ikke mye jeg får gjort nå nei... det går mest i baby ting og tang....

Også blir dagene snudd litt på hodet med turene på do om natten, får ikke sove igjen etterpå og ligger våken..sovner først på morningen, og da blir det seint før jeg våkner igjen.

Men alt er nok peanuts, tenker jeg.

 

Gruer meg heller ikke til fødsel, er avslappet i forhold til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff.. jeg får helt noia av å lese hvor langt dere er kommet med ting:( Vi har liten leilighet og den lille må sove på rommet vårt til vi finner oss noe nytt. Ellers har vi gjort lite innkjøp, venter på seng fra svigers (som jeg er redd kommer først når jeg ligger å spriker med bena og hodet til baby titter frem...) Vogn har jeg bare sett på... Vi arver så mye klær, så jeg vet ikke hva vi mangler osv.. Føler jeg blir mer og mer stresset av at alt blir utsatt, skulle gjerne hatt alt i hus og på stell før siste uken:(

 

Ellers er jeg i god form, jobber 100% og har ingen plager.. Er i uke 30, og har lagt på meg rundt 7 kg.. Jeg merker ikke at jeg er gravid annet enn at det er herlig å kjenne spark og bevegelser... og at jeg tenker mye: "føder jeg for tidlig, så er INGENTING klart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare venting føler jeg nå. Har en gutt på 2 år fra før, så har det meste og stresser ikke så mye med det som ved førstemann. Men har kjøpt ny vogn og søskenvogn da, og er godt på vei med klær.

 

Formen er bra, bare magen som vokser. Jeg synes den er stor nok allerede, så det er veeeldig kjekt å tenke på at det er hele 10 uker igjen... Men har heldigvis ingen plager, så skal ikke klage. Det som sliter mest er å ha en 2-åring i tillegg til mage, så hun lille her må jaggu meg tåle litt da storebror ikke akkurat er den mest forsiktige.

 

Jeg hadde en veldig god opplevelse med forrige fødsel (selv om den varte i 25 timer), og ser egentlig bare frem til det igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fint å høre at du hadde en god fødselsopplevelse sist, selv om det varte 25 timer :) veldig beroligende å høre

lykke til denne gangen også da!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er også helt avslappet i forhold til fødselen.. Det som skjer det skjer, og ingenting blir bedre om jeg går rundt og tenker på hva som kan skje, skal skje eller ikke skal skje.. Tulla bestemmer nok selv når og hvordan hun skal komme :)

 

Ellers har også soverommet blitt malt siden sist, og alle møbler er i hus! Mangler egentlig bare noen få ting før alt er i boks. Bilstol (er bestilt), kurv (skal bare fraktes fra England), lammeskinn og madrass og dyne til sprinkelsenga :)

 

Veldig godt å høre fra de som er fornøyde med tidligere fødsler, Artsibelly :) Det er så mange som bare klager på både det ene og andre, synes jeg...

 

Men magen er stor nå! Håper ikke den skal vokse mer, da sprekker jeg! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...