Gå til innhold

Magesmerter! se hit, please..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 16+2 og har den siste uken fått mer og mer vondt i underliv/magen. føles litt som mensensmerter (ikke bare murrin) kombinert med magesmerter, kvalme og vondt i korsryggen. Smertene varer ikke hele dagen, men mesteparten av den.

Jeg har ferie og er hjemme og slapper av, så føler ikke jeg gjør noe spesielt som burde utløse det heller. Begynner forøvrig på jobb igjen i morgen (huff)!

Vet at mange skriver de har litt murringer o.l. men dette er smerter. Men så har jo mennesker forskjellig smerteterskel og! Syns det er tidlig med kynnere enda, og de skal jo ikke vare så lenge heller..

Bekymra jeg, og fastlegen er på ferie til midten av august, og er kanskje litt drøyt å ringe sykehuset når jeg ikke blør??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange har litt magesmerter i svangerskapet av ulike grunner. Musklene strekkes og livmoren dannes. Men hvis man er engstelig er nok det lureste å ta kontakt med legen. Selv om fastlegen er på ferie, finner de bare en ny lege til deg. Ikke noe problem. Ikke noe galt i å dra på sykehuset heller for en sjekk. Du er jo tross alt gravid.

Skrevet

eller du kan ta kontak tmed en jordmor, om du ikke har en fra før. de vet litt mer og har mer erfaring med gravide:)

var til legen en gang på kontroll og har vært med jordmor siden.. føler mer mer vel der, de har ofte bedre tid og vet mer om graviditet enn leger:)

regner med du vil komme til å kontakte jordmor senere i svangerskapet likevel, så da er det like greit å gjøre det nå når du likevel har ting du lurer på og trenger hjelp til:)

Skrevet

Takk for svar.

Vet virkelig ikke hvorfor dette er så vondt :( Tror ikke det er kynnere. kanskje bekkenløsning?? Minner mest om kraftige mens-smerter + at det nå er over et større område.

Føler meg så hystreisk hvis jeg ringer sykehuset, men er samtidig litt rådvill. Har prøvd å få time til jordmoren i bydelen, men håpløst!

Skrevet

Har ikke fastlegen din vikar når han/hun har ferie? Synes du bør undersøke disse smertene jeg altså. Kanskje du bør sykemelde deg i morgen også.

Er absolutt ikke for tidlig med kynnere, jeg har hatt det siden uke 10. Men jeg synes ikke dette høres ut som det.

Skrevet

jeg har ganske kraftige kynnere, men de skal ikke gjøre vondt.. ikke på samme måte som menssmerter i vertfall.

men du har krav på å komme til lege selv om det ikke er fastlegen din! viss du ringer nærmeste legekontor å sier at du er gravid slik og sånn og forklarer, gjerne ta i litt om dama i telefonen prøver å si at det er normalt osv.. det er du som er bekymret og har ansvar for ditt eget og barnets ve og vel, så de må høre på deg:)

det er bedre å sjekke en gang for mye enn en for lite..

Skrevet

syns du ihvertfall skulle fått levert en urinprøve for å utelukke urinveisinfeksjon...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...