Gjest Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Når begynte egentlig dere å handle inn utstyr til baby? Da tenker jeg på vogn/bilstol å sånnt..
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 Hei, nesten litt flau for å si det, men da vi ikke har noe utstyr-gitt bort alt for mange år tilbake, så måtte vi begynne å handle litt fra uke 12. Var tilbud så kjøpte seng,babysitter med video,fisher price sittestol,leke grind, og et pent brukt maxi cosi bilsete. Har sett på en emmaljunga mondial duo i cremefarget lær.kommer til å kjøpe den i sept, eller bestille den i sverige. Skal på ny ul neste tirsdag, da er jeg 13+3, så håper alt er bra. Klem
cakes Skrevet 19. juli 2009 #3 Skrevet 19. juli 2009 begynte nå jeg.. er i uke 34. hadde en liten shoppingrunde på lørdag, handlet inn litt klær. har to barn fra før, men eldste er jente på 6 år, og jeg har gitt bort alt av klær omtrent, minste er gutt på snart 3år, han har jeg mye ting etter.. men, blir jente denne gangen, og da nytter det ikke med knallblå sparkebukse:) bilsete har jeg fra før, har kjøpt en kommode som jeg har stellematte oppå, vogn skal jeg kjøpe om et par uker. alt annet har jeg:) handler vel inn ammeinnlegg, zinksalve og klorhexidin uka før termin, og rekker jeg det ikke så er det jo bare å stoppe i butikken på vei hjem fra sykehuset:) med førstemann så lå alt klart ca 2mnd før termin... blir litt mindre stressa for hvert barn:)
Gjest Skrevet 19. juli 2009 #4 Skrevet 19. juli 2009 Vognen bestilte vi i uke 28, den kom i uke 33-34. Helt passe :-) Vi hadde mye denne gangen, men ville ikke kjøpt det før rundt uke 30 uansett. Klær har ejg kjøpt litt her og der etter som jeg har funnet noe jeg liker.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 19. juli 2009 #5 Skrevet 19. juli 2009 Jeg er i uke 20 og har allerede dette i hus : -Vogn (kjøpt på kampanje... kunne ikke la være (Brio happy duo) -Seng -voksi-pose -vippestol -bilstol -ammepute -litt sengtøy -dun-dyner -litt klær Greit å handle litt og litt syntes jeg, så blir det ikke så dyrt på en gang Mangler fortsatt: -lammeskinn -dundyne til sprinkel senga -dunpose til bilstolen -babycall -stelleveske -myggnett -regntrekk -stellebord -stellematte -kommode til babyrommet -hylle til babyrommet -ullklær Så det er jammen meg mye nok som må kjøpes (dyyyrt)
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 19. juli 2009 #6 Skrevet 19. juli 2009 Vi tok oss god tid vi;) Seng handla vi ca 1 mnd før termin, vogn fiksa svigers og bilstol tok sambo seg av mens jeg og pjokken var på sykehuset;) Ellers så hadde jeg handla litt klær, men fikk ganske masse så hadde egentlig ikke trengt og hadle inn klær i det hele tatt. Stellebord hadde vi ikke plass til da så stellet gjorde vi i senga på et håndkle. Hadde verken grind eller vippestol eller bleiebøtte og har heller ikke savnet det. Kjøp heller inn etter hvert for da ser en bedre hva en trenger og hva en absolutt ikke trenger. Skal vedde på at det står masse ubrukte "baby produkter" rundt om i norske hjem som var bom kjøp;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå