Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Hvor er det enklest å starte opp en blogg? Om man har som mål å en dag tjene litt penger, hvordan bør man gå frem, hva bør man fokusere på? Hvordan blir bloggen oppdaget? Er mange rare blogger på de ulike listene, mye virker veldig platt, hva er det folk her inne har lyst å lese om?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 jeg kunne tenkt meg å lese en blogg om spesielle utfordringer... f.eks der forfatteren av bloggen, evnt vedkommendes barn, har en sykdom, et syndrom, en funksjonshemming, allergi, e.l... trenger ikke nødvendigvis være veldig alvorlig heller.. Kunne være interesant å lese om hvordan vedkommende navigerer i samfunnet med denne utfordringen...
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #3 Skrevet 19. juli 2009 Det er noe sånt jeg tenker på. Men jeg har ikke lyst å utlevere meg selv med fullt navn og masse bilder og slikt. Essensen ligger i at jeg har vært på topp, yrkesmessig, helsemessig og sosialt sett. Tøffe svangerskap, bareslperiode, og langtidssykemeldt har gitt meg en knekk på selvtillitten. Tiltakslysten og energien er borte. Men jeg ser enda meg selv om en som vil veldig mye bra. Ikke spesielle ting, bare hverdagslige ting. Som å lage middag hver dag, holde huset ryddigt, lage fotoalbum til barna, være meg selv, trene regelmessig, dra på turer, være venninde. Men etter lang tid der jeg har måttet konsentrere meg om å klare meg gjennom dagen alene, med barn og mann så sliter jeg med å være sosial som før. Tenker å skrive en blogg blir litt terapi og en forpliktelse der jeg må fokusere på å komme meg opp igjen. Har enda litt tid igjen av svangerskapet, og skal ikke jobbe før om ett år. Men på dette året vil jeg finne meg selv igjen...
Miztery Skrevet 19. juli 2009 #4 Skrevet 19. juli 2009 Jeg syns du skal skrive om det som opptar DEG, og ikke tenke på leseren! Skal ganske mye til for å tjene penger på en blogg, da må man i alle fall ha tid til å oppdatere den, og være flink til å fenge publikum. Jeg har blogget på vgb.no siden april 2006, slettet den i vinter, men begynte på'n igjen i vår.. http://www.hilde.vgb.no Ikke noe spennende blogg, bare for moro skyld, og jeg har aldri tjent så mye som en krone på den! Har blogg på blogspot også, men det blir så usosialt, og vanskeligere å bli sett der.. Får du bra respons på et innlegg på vgb.no blir det legt ut på forsiden på vg.no, som igjen får flere til å oppdage bloggen din.. Lykke til, det er en morsom og "sosial" hobby hvis man er på den rette siden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå