Gjest Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Går melkeproduksjonen ned når man blir gravid på nytt? Eller kan smaken bli rar på melken som når man har mensen? Har ei på 10 mnd som jeg ammer enda, men det virker som produksjonen har gått drastisk ned nå som jeg er gravid igjen. Noe som resulterer i at hun ligger å biter i puppen fordi det ikke kommer melk. Noe som selvfølgelig resulterer i at jeg ikke får så lyst til å amme mer...
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 Ja, den endrer seg, og kan vel minke. Min søster sluttet å amme eldste da det var 2 måneder igjen til yngste skulle bli født. Men det var mer med tanke på sjalusi når nye babyen kom, enn at eldste ikke ville mer.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #3 Skrevet 19. juli 2009 Jeg mistet all melka da jeg ble gravid igjen.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #4 Skrevet 19. juli 2009 Ammer enda litt, men jenta er ganske stor, så er mest for kos på mårran når hun er trøtt og grinete og ikke vil noe som helst. Har ikke merket noe på melka, men har igrunnen ikke helt kntroll på hvor mye jeg har og hva hun får i seg, men hun patter nå som en gal og er førnøyd ihvertfall. Er bare 15 uker på vei med nr.2 enda, så kan jo være melka blir borte etterhvert. Er veldig individuelt hva som skjer mtp melkeproduksjonen ved nytt svangerskap, man får bare ta det som det kommer:-)
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 19. juli 2009 #5 Skrevet 19. juli 2009 Jeg har også klart inntrykk av at det skjer noe med melka når man blir gravid igjen. Om det er smaken som endres og/eller at produksjonen går ned vet jeg ikke, men noe er det. Sønnen min var ca 9 mnd gammel da jeg ble gravid igjen, og han begynte tidlig å vise at han var litt misfornøyd ved brystet. Men jeg fortsatte å amme (kun en liten melkeskvett hver morgen), og ammer fortsatt nå som det er 5 dager til termin. Har tenkt å amme eldstemann fram til han er 2 år, så her blir det "tandem-amming" i ca et halvt år:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå