Amalie82 Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Det er ikke rødt rundt der, og ser derfor ikke betent ut.
rima Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 Hvor gammel er nurket ditt? Min lille gutt hadde også litt gult under navlestumpen. Tror nok det er slik den gror. Det er jo ikke alltid helt tørt under bleiekanten, så det tørker ikke helt opp. Da stumpen falt av tørket det skikkelig og nå ser den helt fin ut - 18 dager gammel. Prøv å tørk forsiktig ved bleieskiftet. Tror nok vi bekymrer oss mye unødvendig for den navlen. Det går som regel greit.
Gjest Skrevet 19. juli 2009 #3 Skrevet 19. juli 2009 To av våres hadde dette, og da tok HS på hjemmebesøket og renset det helt bort med q-tip og pyresept. Hun gravde og styrte en del, men det så ikke ut for å plage babyene noe særlig. Alt grodde av seg selv uansett til slutt, men litt deilig å overlate det til noen med kompetanse på slikt. Er du usikker, så ikke vær redd for å spørre HS :-)
Gjest Skrevet 19. juli 2009 #4 Skrevet 19. juli 2009 Det er ganske vanlig. Bare pass på å brette bleien under navelen, og lufte den mye. Jeg tørket ogs bort puss som tøt ut, med sterile tupfere og klorhexidrin. Men ifølge hs var ikke det nødvendig. Navelen ordner seg selv i de aller fleste tilfeller.
mozell Skrevet 19. juli 2009 #5 Skrevet 19. juli 2009 Det blir vel gjerne litt puss der før alt tørker inn, så i og med at det ikke er rødt og det ikke ser ut til at det plager babyen så er det nok som det skal. Forresten så gik jeg til innkjøp av klorhexidin før fødselen denne gangen, siden jeg husket at det var det vi liksom skulle bruke den gangen eldste var nyfødt. Men på sykehuset sa de at man kun skulle bruke vann. Ikke vet jeg hvorfor, men det var beskjeden jeg fikk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå