Gå til innhold

Noen med ekstrem kvalme her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ti uker på vei, og har ikke spist noe de siste tre ukene. Får intravenøs næring og væske hver dag. Kaster opp undt 20 ganger om dagen. Andre her ine som også er veldig kvalme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Off, det høres ikke godt ut. Jeg er også utrolig kvalm og kaster opp, men ikke så ille som deg. Jeg har fått noe mot kvalmen, men virker ikke veldig bra. Hjelper i et pr timer så er jeg igang igjen. Men bare de timene hjelper veldig. Jeg er bare 7 uker på vei, men har liggi kvalm i 5 uker allerede. Holder på å bli GAL. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare 5 uker til... For meg så hjelper det å spise. Ikke så lett når man ikke har lyst på noen ting, men prøver å små spise litt. Har vært å fått akupunktur og det hjalp litt. Skal tilbake igjen i morra heldigvis.

Lykke til videre. :)

Skrevet

ja! er i syvende uke, og har vært plaget med ekstrem kvalme i 1,5 uke. Har de siste tre dager ikke fått i meg noe næring, foruten litt mat i natt (heldigvis) som ikke kom opp igjen. Største problemet er væskeinntak, brekker meg etter en liten slurk drikke, så inntaket er lavt. Kjenner at dette er tøft, og er egentlig litt deppa nå. Er utrolig slitsomt å ikke kunne bevege seg uten å kaste opp. Har ikke vært til lege enda, men må nok det, også pga jobb. Har måttet vært borte fra jobb nå, men må i morgen. Det er noe jeg ikke ser frem til, da det er slitsomt nok å ligge strak ut. Forstår ikke at andre klarer dette i flere uker, jeg har fått nok NÅ. Det er vondt!

Skrevet

Skjønner veldig godt hva du mener Ella*. Jeg er SÅ sinsykt lei av å være kvalm. Får ikke gjort noen ting..Har ikke lyst på NOE mat, eller drikke. Eneste jeg klarer å drikke er vann eller veldig tynn apelsinsaft hvis den er iskald. Har fått nok for 4 uker siden,men ul viste at jeg "bare" var 7 uker. Egget mitt hadde gått i dvale på første ul, så måtte tilbake. Stakker lille prinsen min, jeg ligger jo rett ut hele tida. Noen ganger orker jeg ikke skifte bleie på han stående, så blir sittende i soffaen eller i senga vår. Jeg blir kvalm av alle mulige lukter, nan, tiss i bleia, middagsglass til prinsen min, lukten av mat osv. Har en konstant vond smak i munnen som jeg IKKE blir kvitt... Lista en LANG her... Klarer ikke glede meg over de neste 5 ukene som mest sansynlig vil bli det samme som de 4 ukene jeg allerede har hatt... Æsj!!!!

Du burde gå til legen, få en sykemelding. Nytter ikke å gå på jobb å være så kvalm og uggen. Jeg fikk noen tab av legen som hjelper litt, som jeg kunne bruke mens jeg var gravid.

Går over om noen uker heldigvis.... Bare føles ikke sånn nå.

Skrevet

Hvilke tabletter er det dere har fått hos legen? Sliter med mye kvalme og oppkast gjennom hele dagen, og skulle egentlig tilbake til jobb etter ferie i dag - men klare jo ikke. Vil gjerne jobbe, så skal til legen i mårra. Ho e litt ung og uerfaren, så hvis dere har tips til hva jeg kan be om så er jo det greit:) Har prøvd de armbånda, og noen naturmedisin greier med ingefær...hjelper ingenting

Skrevet

Phenergan eller postafen kan hjelpe. Dette er kvalmestillende medisiner som man trygt kan bruke.

Hjelper for mange men man blir temmelig utslått av dem.

Jeg tok phenergan etter å ha vært innlagt på intravenøst i ei uke. Har brukt dem mer eller mindre i 5 mnd nå.

Skrevet

Jeg bruker Stemetil 5 mg. Kan ta 3 stk i døgnet. Foreløbig har ikke jeg fått noen bivirkninger av de tab heldigvis.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...