Gå til innhold

er svineinfluensa farlig for baby??

Anbefalte innlegg

Skrevet

burde vi bli vaksinert? hun er 7 mnd. hun er normalt frisk.

jeg har egentlig et litt dårlig koshold og lite søvn..har jeg da sannsynligvis drlig immunforsvar?

hva gjør dere ang baby og svineinfluensaen? ingenting? eller prater dere med helsesøster/lege om vaksine osv?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tale30
Skrevet

Når vaksinen kommer vil alle bli anbefalt å vaksineres.

Alle typer influensa kan være farlig for baby da barn og gamle er i risikogruppen.

Skrevet

Man blir sykere av vaksinen enn infuensaen. De snakker om og stoppe den!

Skrevet

hva om baby blir smittet før vaksinen kommer da?

Skrevet

Hvor hardu det fra? Vaksinen er jo ikke ferdig en gang.

Skrevet

linken virker ikke....?

Gjest Tale30
Skrevet

De vurderer å stoppe vaksinen dersom det viser seg at den ikke er godt nok testet til at de kan garantere for sikkerheten. Da blir den stoppet. Dersom vi får beskjed om at det er trygt å ta vaksinen så er det fordi de har kommet frem til det på bakgrunn av sin kompetanse.

I slike situasjoner hvor jeg ikke har noen form for kompetanse på feltet så må jeg bare stole på at de som jobber med dette vet hva som er best for alle.

Det dummeste er når folk som ikke aner hva de snakker om begyner å synse om hvorvidt vi skal vaksinere oss eller ikke

Skrevet

men er det livsfarlig hvis baby blir smittet? eller klarer normale friske babyer en slik sykdom?

Gjest Tale30
Skrevet

Både gamle og babyer kan jo fint overleve en influensa, men de har svakere immunforsvar enn en ung voksen frisk person.

Dersom babyen din får influensa så går det helt sikkert bra, men du må ta ham/henne med til lege. De vil behandle babyen slik som de mener er best. Per i dag er ikke svineinfluensa farligere enn en vanlig influensa (det var en frisk 6-åring som døde av den, men det kan gjerne være ting som ikke har kommet frem i den saken) Det de er redd for er at viruset skal mutere til en farligere variant med en høyere dødlighet.

Et skrekkscenario de har utarbeidet sier at 5800 nordmenn vil dø (1 million i europa). Hvert år dør rundt 1000 nordmenn av vanlig sesonginfluensa.

Jeg syns du skal la være å bekymre deg for mye, men ta forhåndsregler som god håndhygiene osv for å forhindre at barnet ditt blir smittet.

Skrevet

ok, takk for fint svar.

blir litt bekymra når det plutselig står så mye forskjellig her og i media.

og vil jo ikke at det skal hende lllegullet noe så.

men det går nok bra :)

får være nøye md håndvasen som du sier, og så er det no more slurving med tranen til lille, tran hver dag! :) hjelper vel litt det å.

Skrevet

For babyer er alle influensaer etc farlige. Men jo eldre babyen din er jo sterkere imunforsvar har h*n.

Jeg får baby nå i høst, da de mener epedemien vil være på sin høyde, og jeg kan trygt si at jeg bekymrer meg for det. Nyfødte er jo svært svake til å takle sykdommer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...