AussieAnette Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Hva syns dere om det? Det må nevnes at det er en navnfest i vinterhalvåret. Tenkte på risengrynsgrøt til mat og så ha kaker og kaffe etterpå. Hva syns dere? Spørsmålet er også rettet til dere som skal ha dåp.
3 er nok! Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 synes det var en god ide jeg! men er nok mange her inne som ikke er enig i det. for en stund siden var det en diskusjon om servering på "dåp og navnefest" siden, den er sikket der fremdeles
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 19. juli 2009 #3 Skrevet 19. juli 2009 Godt med grøt, men jeg ville heller valgt rømmegrøt med spekemat.. (fordi jeg liker det bedre ) Kan bli ganske kraftig med grøt og kaker etterpå, det er eneste minus.
Elisabeth.H Skrevet 19. juli 2009 #4 Skrevet 19. juli 2009 Jeg syntes og det hørtes ut som en god ide=) Men tror også kanskje det kan være lurt og ha kanskje rømmegrøt i tillegg (ikke alle som liker risengrynsgrøt).
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 19. juli 2009 #5 Skrevet 19. juli 2009 Det er jo godt men veldig mettende da.. Kanskje ha grøt + noe annet? Sikkert mange som syns vi var helt sinnssyke som serverte biff stroganoff i navnefesten:-) (Alle gjestene var fornøyde da, he he). Jeg syns dere skal gå for det om dere vil. :-)
Tnica Skrevet 19. juli 2009 #6 Skrevet 19. juli 2009 Hvis dere absolutt må ha grøt på navnfesten ville jeg som andre har nevnt her, gått for rømmegrøt og spekemat. Det er god gammeldags "klassisk" rett som passer godt til familiebegivenheter. En annen ide, om en vil gjøre det enkelt, er å ha hjemmelaget lapskaus med flatbrød. Risengynsgrøt derimot, synes jeg fremstår som litt kjedelig (med mindre dette er en "tradisjon" i deres familie).
LilleTrille med en tulle Skrevet 19. juli 2009 #7 Skrevet 19. juli 2009 Forsåvidt greit det da, men eneste problemet er jo at det kanskje blir litt mektig/søtt når man skal ha kaffe og kaker etterpå? Dere kan jo evt gjør som andre foreslår ta en gryterett/lapskaus istedet, så blir det ikke så mye søtt. Er ikke så ofte jeg tar dessert etter en porsjon grøt liksom... Men sånn iforhold til om det passer seg eller ikke så syntes jeg man skal velge det man vil selv og det man føler man har økonomisk mulighet til! Lykke til med navnfest!
AussieAnette Skrevet 19. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. juli 2009 Kunne kanskje hatt rømmegrøt i tillegg. Enig i at grøt er litt mettende. Men er noe både jeg og samboer er veldig glad i. Også er det litt med den økonomiske situasjonen og dessverre. Tenkte først på koldtbord, men det er ikke jeg noe glad i ..
Gjest Skrevet 19. juli 2009 #9 Skrevet 19. juli 2009 For søtt etter min smak. Da bør dere i hvertfall sette fram noe salt også på kakebordet, f.eks penøtter, chips el.
Snuttemor Skrevet 19. juli 2009 #10 Skrevet 19. juli 2009 Grøt er nå kjipt i alle slags sammenhenger synes nå jeg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå