Gå til innhold

Noen som tilhører Nordhordland her? Bare et par spm..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg kjenner noe vil skje, må jeg da ringe jordmortjenesten her ute for hjelp, eller kan jeg ringe direkte t Haukeland?

Jeg trodde jeg kunne ringe direkte til føden, men så sier en venninne av meg at ho tror eg ikkje kan det.. Jeg fødte i en annen del av landet forrige gang, og der var bare føden eneste sted å ringe. Jeg fødte da også ganske raskt, og hadde ingen merkbare rier før pressriene.. Denne gangen ligger baby i sete (enn så lenge), og eg vil helst ikkje måtte ringe jordmødrene her ute, for å vente på de og kanskje ende opp m en setefødsel hjemme pga at jeg ikke kan ringe føden.. Synes jo selv at det virker rart om jeg ikke kan ringe direkte til føden på Haukeland...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor på østlandet nå. Men mannen min er fra nordhordaland. Han mener du kan ringe til Føden med en gang om det ikke er jordmødre tilgjengelig. Kommer de ilende til om det er noe da? Hvor langt å kjøre til KK?

Jeg hadde ikke tatt sjansen på å vente og så måttet kjøre 1-2 timer når det var for seint altså.. det verste de kan si på Føden er at det er for tidlig å komme inn. Men du skal jo i prinsippet føde der uansett.

Min forrige lå i sete (og da fødte vi i Bergen) og da ville de ha oss inn tidlig...

Skrevet

Ring KK du. Det er der du skal føde, og det er der de har behov for å vite at du kommer. Særlig siden du har hatt en rask fødsel før og barnet du nå bærer ligger i seteleie. Da skal du ikke se bort i fra at KK vil ha deg inn relativt tidlig, og det er jo litt kjøretid fra Nordhordland også.

Skrevet

Fikk bare vite at jordmødrene kommer hjemmefra, og eg vet no ikkje kor de bur i forhold t meg.. Vi har ikke mer enn ca 40min å kjøre, men likevel syns eg det e skremmende m tanke på at ungen enda ligge i sete...

Skal t jordmor på torsdag og KK på fredag, så kan jo håpe eg ikkje føde før dess, selv om eg gjerne v ha ungen ut i mrg! hehe

Skrevet

Bor ikkje så langt uti Nordhordland da, bare 40 min reisetid uten rush til Haukeland...

Godt å høre at om mere skjer, så kan eg ringe direkte..

Skrevet

Da de fikk vite at barnet lå i sete og du ble vurdert for setefødsel ga de vel forresten beskjed om at du måtte ringe inn tidligere enn andre? Det gjorde de til meg nemlig. Litt mer å forberede osv, så vi skulle ikke nøle med å ringe ga KK oss beskjed om. Og da bodde vi nordnes, så hadde ikke akkurat lang vei heller.

Skrevet

Har ikke vært t kontroll enda for det, skal på fredag, og da er eg 38+2 på vei... Har bare fått bekrefta ved ul uke 35 og hos lege uke 36 at ungen ligge i sete, og at om vannet går skal eg legge meg ned og ringe jordmortlf..

Syns eg ha fått lite info, selv når de vet eg fødte tidlig forrige gang...

Skrevet

Det var ganske rart syns jeg. Vi måtte få det bekrefta med ul i uke 36 at ungen fremdeles lå i sete. Og så må de jo måle bekkenet ditt og babyen for å se om du kan føde i sete. med mindre du har født i sete før da? Har du det?

Om barnet er stort eller bekkenet smalere enn et mål de opererer med på kk så skal du jo ha ks istedet...

Uff, ser nå at dette ble litt negativt. ikke meninga, men ville bare fortelle hvordan de på kk gjorde det med oss da vi hadde vår i sete...

Skrevet

Eg også syns det var rart, men eg vet jo ikkje ka som e praksis... Har ikke født i sete før nei, kun stjernekikker...

Har også lest litt om det, og da har det stått sånn som du beskriver... Eg får vel bare vente å se ka som skjer...

Skrevet

Jeg gjør, og vi kunne i hvertfall velge om vi ville ringe legevakten og vakthavende JM, eller KK direkte. Vi har ringt JM først og møtt vedkommende ved legevakten for å sjekke om fødselen virkelig var i gang før vi reiste vidre til KK (har ca 1 time til legevakten og 1,5 time til sykehuset, så greit å få en sjekk underveis). Før fødsleen har jeg ringt rett til KK når jeg f.eks har lurt på svk.forgiftning osv.

Jeg ville nå bare ringt føden direkte jeg, eller bare kjørt uten å ringe. De kan jo ikke akkurat sende dere hjem igjen heller uten en undersøkelse ;-)

Skrevet

Ja, men du bør vel nevne det om du ringer kk at babyen er i sete, men du ikke har blitt målt for å se om du kan føde i sete. Sånn at de hvertfall tar deg inn god tid i forveien.

Når er neste ordinære kontrollen din? Om det ikke skjer noe i natt ville jeg ringt føden i morgen og bedt om en måling slik at du faktisk vet at/om du kan føde i sete eller ikke. Og om ikke så må du jo få KS planlagt ganske kjapt....

Skrevet

Såg ikke innlegget før nå..

Skal t vanlig jordmor på torsdag, og på polio på KK på fredag (etter eget ønske), så får håpe noe skjer da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...