Mamma til tre søte små Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Etter et par ukers opphold er det nå påan igjen.. Det kommer ikke så mye i bindet men når jeg er på toalettet bare renner og renner det.. (beklager detaljene!) I natt har jeg stått opp 3 ganger for jeg har kjent at jeg må på do for det kommer noe,, Er små øm og opplåst i magen.. HAr blødd tidliger i dette sv.skapet og fått to ul for det, men det er nå 4 uker siden, likevel føler jeg at jeg kan ikke be om mer siden jeg føler at de har sjekket meg og mener jeg må bare ta blødningene som de kommer. Men ingen har fortalt hvorfor jeg blør.. Jaja, dagens lille hjertesukk fra meg, er nå 13+4 forresten...
Olianna Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 ring barselpoliklinikken på nærmeste sykehus. Syns ikke du skal gå uten å sjekke det. Du er IKKE til bry for dem, og du har rett til å få hjelp så du skal føle deg trygg på at alt er ok. Nå er du jo også over den kritiske fasen, det var du ikke forrige gang du ble sjekket. Lykke til!
Svensk tjej Skrevet 19. juli 2009 #3 Skrevet 19. juli 2009 Hej, Min historia.... Jag ær ju 25 + 0 och hade en blødning hærom dagen. Då vaknade jag av att det kändes som jag skulle behöva gå upp på toaletten, men så tyckte jag det kändes som att jag hade kissat på mig lite och då när jag kollade så var det blod genom trosorna. Tänkte att jag har hört om dessa blödningar och att det säkert inte var något farligt faktiskt även om det droppade blod när jag hade torkat mig (plötsligt var jag optimistisk). Men så på morgonen hade jag blött igenom trosorna igen och det hade kommit på madrassen, så då ringde vi fastlegen (som hade begränsade telefontider, så då blev det sjukhuset i närheten. Det hela blev väldigt dramatiskt med ambulans och grejer till min stora förvåning. Lång historia kort så tog det sån tid för dem att komma att jag var tvungen att gå upp för att gå på toaletten och då tyckte jag blødningen hade stoppat upp. När vi sedan kom till sjukhuset så kollade de hjärtljuden och ultraljud men fann ingen orsak.. Skickade hem mig och ville jag skulle ta det lugnt och inte åka så långt att jag hade lång väg till sjukhuset om något mer skulle hända.Hade lite blod dagen efter men tänkte det kanske hade med undersökningen att göra och efter det har det varit lugnt. Så fick alltså ingen orsak till blödningen men blev verkligen tagen på allvar. Vad jag förstår är det mer blodstänk på pappret när man torkar sig som är dessa "normala" blödningar som de inte gör så mycket med? Tycker du ska ringa dem igen. De sa till mig att jag skulle ringa om jag blødde något liknande igen så tror de menar att de ska ta hand om mig om det sker. Droppande av blod är visst inte normalt så ring dem igen och få ny undersökning! Kram och lycka till!
bemy Skrevet 19. juli 2009 #4 Skrevet 19. juli 2009 Hei! Jeg vil råde deg til å ringe sykehuset og høre hva de mener. Jeg er nå i mitt 3 sv.skap og hadde store blødninger fra uke 7 til uke 14, hver dag. Fikk ul ved et par anledninger for å sjekke at det var bra med foster. Nå er jeg i uke 24, har ikke blødd mer, men det kan komme blødninger siden de på ul ser at jeg har truende blødninger. Men ta det med ro, ikke stress og ring heller en gang for mye til sykehuset. Et annet råd er å skaffe deg en doppler. Det gjorde jeg og når jeg blødde mye og ble bekymret så brukte jeg doppleren og fikk da bekreftet av fosterets hjerte i det minste slo og det var veldig betryggende. Jeg har heller ikke fårr forklaring på hvorfor jeg blødde, fordi det kan være flere ting som de sier. Men de tror det kommer av et tidligere keisersnitt og at livmorveggen ikke er så sterk og at det er skader etter ks. Men de er optimistiske og tror at det skal gå bra denne gangen også. Plutselig kan blødningene dine gi seg men i mellomtiden så bør du be om den hjelpen du har krav på og som kan gi deg fred og ro:o) Ønsker deg lykke til med den lille i magen- satser på at det vil gå bra med dere begge!!
ღMaritpusenღ Skrevet 19. juli 2009 #5 Skrevet 19. juli 2009 Jeg kjenner igjen følelsen du beskriver. Jeg begynte å blø da jeg var ganske akkurat 12 uker på vei. Da kom det friskt blod (mye) i 3 dager. Like plutselig som det hadde kommet sluttet det. Hadde da et opphold på fire dager, før det var på'n igjen. Da var det mer brunaktig og mengde og konsistens har variert. Noen ganger har det bare vært farge på dopapiret, andre ganger klumpete og innimellom rennende. Slik har jeg gått i over 4 uker i strekk med konstant blødning. Har vært innom sykehuset flere ganger og fått UL, der de konstaterer at alt er i orden. Ingen kan fortelle meg heller hvorfor jeg blør eller hvor jeg blør fra. Alt jeg får beskjed om er at jeg må ta det med ro, ikke stresse og avvente. Enten vil blødningen stoppe etterhvert, ellers vil det øke på dersom det utvikler seg til en abort. Ikke så enkelt å unngå å stresse med dette hengende over seg, særlig med tanke på at jeg hadde en spontanabort i starten på desember og nå er gravid på ny. De siste dagene har det vært mer slim enn blod, kan tyde på at blødnningene holder på å gi seg (kanskje, forhåpentligvis), men tør ikke å glede meg. Får heller ikke inn på sykehuset for å kontrollere mer, såfremt symptomene ikke endrer seg (betyr vel dersom jeg blør betraktelig mer og får sterkere smerter i tillegg) Dette er ikke enkelt iallefall, og det tærer på kroppen at man aldri tør å slippe taket på bekymringene, og heller glede seg og nyte tiden. Krysser ihvertfall fingrene for at det går bra for oss alle sammen! Godt å høre at det er flere i samme situasjon!
Mamma til tre søte små Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. juli 2009 Tusen takk for mange og gode svar.. Jammen godt å lese at det er flere i samme situasjon her.. Jeg ringte sykehuset idag og snakket med en lege.. Han spurte masse spm og konkluderte til slutt med at de ikke hadde en akutt situasjon her siden blødningen hadde stoppet fra igår til idag.. (disse har selvsagt begynt igjen nå typisk nok) Ingen ul foreløpig siden ikke det er store smerter eller blir veldig mye blod, han nevnte også klumper, men sist jeg var på ul så sa legen da at det gjorde ingenting om det kom klumper så lenge det ikke var smerter.. Håper dette stemmer for jeghar hatt noen.. Så nå sitter jeg her, nok en gang uten å være klokere, orker ingenting og er sur og grinete på mannen min stakkar.. Ble mye syting på denne tråden her, men nå må jeg bare få det ut....
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 20. juli 2009 #7 Skrevet 20. juli 2009 Huff, stakkars deg. Synes det høres ille ut at du må leve slik i uvisshet om alt er bra hele tiden. Det hadde virkelig tatt knekken på meg siden jeg har opplevd å miste før. Så du må bare vente nå, da..? Synes det er litt ille at man ikke kan bli lagt inn til observasjon eller i det minste få ul. når man føler behovet er der..sukk.. Føler med deg! Trøsteklemmer!
Mamma til tre søte små Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 20. juli 2009 Tusen takk for trøsteinnlegg!!! Ja, dette kan virkelig ta knekken på noen og enhver (håper ikke det bare er meg det går til hodet på....) Jeg har også mistet for endel år siden så jeg vet jo absolutt at det er mulig... Legen mente på tlf at alt var i orden så det blir ganske bittert om det skulle vise seg at det ikke stemmer,.. Men samtidig er det vel lite de kan gjøre så tidlig viss ting ikke går veien.. Hadde sånn håpet at jeg snart kunne få lov å begynne å gle meg, men ikke rett enda ihvertall... Gleder meg til ordinær ul og håper på gode nyheter der...) Hvor mange uker er du på vei da? Formen fin?
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 20. juli 2009 #9 Skrevet 20. juli 2009 Jeg er nå 13+3 og er i veldig variabel form.. Var skikkelig elendig fra uke 5 til 12, så en god uke og nå elendig igjen.. Litt rart at det går opp og ned sånn.. Men har mange bekymringer denne gang siden jeg mistet forrige gang. Har da til og med gått til anskaffelse av en doppler som jeg håper å få i posten snart.. Tenkte at man som annengangs skulle være litt roligere, men den gang ei.. Håper det går bedre med deg snart. Synes slik tlf. konsultasjon er skummelt, men som du sier så er det vel ikke stort de kan gjøre.. Veldig kjedelig. Du får vel bare være optimist og ta det som det kommer da, antar jeg.. Hadde taklet det der dårlig selv, kjenner jeg..
Sistah*G07*J09* Skrevet 20. juli 2009 #10 Skrevet 20. juli 2009 i forrige svangerskap hadde jeg plutselig en blødning i uke 25. Skulle bare på toalettet, å der var det blod i trusen og på papiret. Akkurat som om mensen begynte. Ringte direkte til føden, og fikk komme inn med det samme. Ble undersøkt opp og ned og fram og tilbake, men de fant ikke noen grunn til hvorfor jeg blødde litt. Blødningen sluttet jo selvfølgelig rett før jeg kom inn på sykehuset. Men ble alikevel innlagt til observasjon over natten! men ble ikke noe klokere av det, bortsett fra at jeg følte meg godt tatt vare på, å sikker på at det ikke var noe galt med babyen Så mitt råd til deg er: Ring føden med det samme, bedre å sjekke en gang for mye, enn en gang for lite!!!!! De er der for at du skal føle seg trygg og godt ivaretatt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå