millere Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Var hos jordmor for 2-3 uker siden, da skulle jeg begynne på Floradix pga blodprosenten var litt lav. Kan den ha endret seg til mye værre på kort tid? Er utslitt og orker nesten bare å ligge. Er i uke 35 nå. Reiser på ferie en uke fra i dag, kun på hytte 1,5 time unna, men er usikker på om jeg bør sjekke opp dette først....
s82 Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 jern virker på meg, men det tar en uke før du får effektekten..
Nangiliama Skrevet 19. juli 2009 #3 Skrevet 19. juli 2009 - Og dersom du ikke blir dårlig i magen kan du godt ta mer floradix hver dag, for det er et veldig svakt tilskudd:) Jeg kjørre alltid på med dobbel dose til jeg kommer meg ovenpå etter en uke eller to.. Er du ellers flink og passer på å ikke ta melkeprodukter til osv? Jerntilskudd taes best opp av relativt tom mage, og unngå melkeprodukter.. Doble feks kveldsdosen og skyll ned med et glass appelsinjuice:) Hvis du har andre symptomer enn trøtthet og slapphet, som magevondt, hodepine, uttalt svimmelhet el. kan det være en ide å stikke innom legekontoret med en urinprøve og få tatt blodtrykket, så du kan slappe av og ikke bekymre deg på hytta! Jernmangel er noe skikkelig herk.. Jeg blir helt utkjørt og på randen til deprimert når det slår inn, så vet hvordan du har det.. Masse lykke til, og ta godt vare på deg selv og småen:)
Da HarViTreUnger Skrevet 19. juli 2009 #4 Skrevet 19. juli 2009 Heisann, Unngå også te og kaffe da dette hemmer opptaket av jern. Jeg tar jerntbletter sammen med C-vitamin tablett. Stemmer i at du bør ta en tur innom legekontoret før hytteturen bare for sikkerhetskyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå