Gå til innhold

Takk for ingenting!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ingen spørsmål men må bare få ut litt gruff.

Jeg er gravid i uke 30 og har en sønn på 11 mnd, har problemer med bekkenet og forkjøla på 3.uke. Da det var en slik varmebølge her sørpå ble jeg og mamma enige om at det var best jeg kom nordover slik at hun kunne avlaste meg. Dro nordover jeg men den avlastingen kunne jeg se langt etter. Hun ga småtten middag 1 gang og dusjet han nå og da før leggetid. Det var alt, jeg som hadde fått beskjed om å løfte minst mulig hos lege fikk minimal hjelp å løfte småtten.

Småtten slet med å roe seg på nattestid og våknet mye, ergo nattesøvnen min ble det dårlig med. Mamma og samboer sover ca 9-10 timer på natta og ca 2 timer etter middag, murmeldyr. Ikke en gang gikk hun tur med småtten slik hun sa at hun skulle, jeg var konstant i søvnmangel de 2 ukene jeg var der oppe. Spurte en gang om hun kunne ta han ut en tur men så at det satt langt inne.

Håper jeg aldri blir så ego som min egen mor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig irriterende, du har min medfølelse! Det er desverre veldig lett å si man skal hjelpe, men det er så typisk at det ikke blir noe av. Kan jo hende hun faktisk trodde hun hjalp, eller at hun kjente på hvor slitsomt det egentlig er å ta vare på en liten en...... Synes du skal prøve å si det til henne. Det er utrolig lett at man går og irriterer seg i en evighet over dette, og spesielt om det skjer igjen! Og det kan ødelegge så veldig mye av et familieforhold!

Sender deg en trøsteklem

Skrevet

Jeg har også foreldre som ikke passer barn. Det lengste de strekker seg til er hvis jeg skal til tannlegen eller noe veldig viktig. Men jeg vet jo innerst inne at hvis noe virkelig skulle stå på så stiller de opp. Moren min har jo hatt mange barn selv og kan endelig ta det litt rolig. Hun var ikke lat da jeg var barn. Kanskje vi forventer litt for mye av besteforeldre i dag. Jeg tier stille om at ungen min bare har sovet hos besteforeldre to ganger på 3,5 år fordi folk blir så overrasket. Du skal liksom kunne levere ungen din der rett som det er for avlastning. Da kan jeg fortelle deg at dine foreldre hadde ikke avlastning og jeg synes ofte vi forventer litt mye i dag. Hvis du havner på sykehus hadde hun nok stilt opp. Men jeg kjenner utrolig mange som bruker foreldrene veldig mye. Skal liksom være med på alt etc. Nå skal jeg innrømme at det var litt annerledes med deg her. Du har bekkenløsning etc. Hun kunne sikkert ha hjulpet deg mer. Jeg ønsket også inderlig at moren min som bor bare 15 minutter fra meg skulle ringe på døren å ta med ungen på tur. Men det gjorde hun altså ikke.

Men jeg vet at hvis det virkelig står på en gang så hadde hun passet unger. Er ikke sikkert jeg heller vil stå på pinne når jeg selv får barnebarn. Da er jeg på en måte ferdig med småbarn.

Skrevet

Jeg er en av disse heldige som har besteforeldre som mer enn gjerne stiller opp! De ønsker det.

Ikke alltid det passer såklert da.

Jeg har ikek dårlig samvittighet for å spørre dem om å være barnevakt. Enten for noen timer eller en natt. Vet de sier nei om de ikke orker/kan. Mamma har ønsket å gå ned til 60% i jobben, både fordi hun er sliten (jobber i barneskolen og er over 60), men også fordi hun ønsker å bruke tid med barnebarna.

Jeg forventer ikke at de stiller opp, men vet de synes det er hyggelig å kunne hjelpe til. Mamma sier at un gjerne vil det, fordi de selv aldri hadde barnevakt da vi var små. De bodde mange forskjellige steder i oppveksten vår, men aldri i nærheten av familie.

Veldig godt med avlastning, da jeg til tider er døsliten og drittlei av å være mor, og trenger en liten stund til å samle krefter.

Skrevet

Du er frustrert over din mor? har du lest igjennom hovedinnlegget ditt? "min mor og min samboer sover 9-10 timer hver natt+ 2 timer på ettermiddagen".. ehh.. er det jeg som har misforstått noe eller er det samboeren din du burde vært oppgitt over?!?

Skrevet

10:44: Moren og morens samboer sov...

Skrevet

Hi her, det var nok mors sambo som sov så lenge:)

Takk for svar folkens. Min mor bor nordpå mens jeg bor her sørpå, ergo så treffes vi ikke så ofte. Det var mor sjøl så pratet så varmt om de turene hun skulle ta med småtten så jeg fikk hvile, hun glemte visst det.

Jeg er nå tilbake sørpå, fremdeles er det jeg som tar det meste med småtten men det blir noe helt annet når sambo har en drøy jobbeperiode på 14 dgr(mye jobb hver dag), han jobber mye og jeg jobber på mitt vis. Mamma er bare 54 år og er i god form, men hun har egentlig aldri vært typen som stiller mye opp for andre hverken meg eller andre så jeg burde ikke være overrasket.

Jeg vil helst klare alt sjøl og ber sjelden om hjelp så når jeg da trenger det blir jeg nok ekstra sår når det ikke skjer.

Skrevet

Hadde vel ikke blitt så veeeldig takknemlig jeg heller for "hjelpen"

Skrevet

Hvorfor sa du ikke i fra når du var der?

Det hadde jeg gjort, hvis min mor hadde oppført seg sånn..

Skrevet

Siden min mor har liten eller ingen selvinnsikt så hadde ikke det endt noe godt å si ifra. Hvis jeg hadde flexibillett på flyet så hadde jeg nok sagt mer hva jeg mente å dra hjem til sambo igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...