Evitamor Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Snart kommer nr 3, da har jeg en på 4,5 og 2,5 år fra før. Begge de har da fremovervent stol, babyen har bakovervendt med base. Hva er mest praktisk, like sæler i midten som på sidene.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 Hva som blir mest praktisk for deg vet jeg ikke. Men utifra et sikkerhetsmessig perspektiv hvor det er tryggest i sitte i midten ville jeg valgt at babyen skal sitte i midtposisjon. Den nest tryggeste plassen er bak passasjersetet og der ville jeg plassert den på 2,5år. Grunnen til at jeg velger å gjøre det slik er tankegangen om at jo mindre de er, jo mindre motstandskraft har de i seg selv, og dermed "trenger" de kanskje den lille hjelpen det er å sitte på en tryggere plass.
Gjest Skrevet 19. juli 2009 #3 Skrevet 19. juli 2009 Tryggeste plassen i bilen bakovervendt er i midten, så da ville jeg plassert babyen der :-)
Gjest Skrevet 19. juli 2009 #4 Skrevet 19. juli 2009 Så lenge 2,5 åringen ikke er av typen som plukker på babyen ville jeg plassert baby i midten :-)
Mrs. Kaizer Skrevet 19. juli 2009 #5 Skrevet 19. juli 2009 Er i samme situasjon som deg, har en på 6,5 og en på 4,5 fra før. Jeg kommer til å plassere babyen i midten, for det er den tryggeste plassen og for de to eldste kan ikke sitte ved siden av hverandre i bilen, det er å be om krangling og slåssing!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå