Saftsuse 84 Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 Lillesnupp på snart 9 måneder har hatt noen tøffe måneder. Fra hun ble født har hun vært urolig. Fødselen gikk fort og greit, hun kom til i ambulansen. Det eneste jeg kan si om den i negativ retning var at hun kom ut før full åpning, så hun sto å stanga i "kansten" så hun var litt blå i panna etterpå, men dette gikk fort over. Allerede på sykehuset gråt hun mye, og det ble ikke bedre da vi kom hjem, trodde jeg skulle bli GAL til slutt. Kontaktet da kiropraktor, og etter 4 behandliger mente han at hun var bra. Han fant foresten ut at hun var stiv i nakken og i bekkenet. Hun er foresten født med hofte feil på ene siden (det samme er jeg og jeg er skeiv i kroppen og er ikke helt symetrisk i ansiktet) vell, bra ble hun ikke, men bedre enn det hadde vært. Vi har vært til behandling hoss ei som driver med fysoterapi, akupunktur og kinesiologi, og hun fant også ut at det var noe galt med nakken, i ryggen og i en fot. Jenta vår er veldig treg i magen og vi bruker duphalac både morgen og kveld men synes ikke det hjelper noe særlig. Hun har avføring ca 2 ganger i uka, og den er hard og det er lite. Hun er veldig urolig av seg og sparker veldig mye og kaster på hele kroppen. Når hun sitter, spesielt i tripp-trapp stolen slenger hun hodet bakover med stor kraft, detter ser veldig brutalt ut. Når vi legger henne på stellebordet gråter hun med en gang og vrir seg veldig, nbår vi løfter opp beina for å skifte bleien er hun helt stiv i kroppen så vi løfter henne vannrett opp. (som oftest) Jeg har lakt merke til at hun er skeiv i hodet, litt flat på høyre side. Når hun en sjelden gang sovner av seg selv, snur hun seg over på siden og får en svai ryggen samtidig som hun legger hodet litt langt bakover. Jeg har prøvd å snakke med helse søster om dette, men hun tar meg ikke alvorlig... Og vi har prøvd både kiropraktor og annen behandlig, men jeg synes ikke det har hjulpet henne helt! Hun er så urolig og missforøyd. Jeg må legge til at hun hittil har nådd alle milepelene motorisk, og vi har ikke hatt noen prøblemer med amming. Er så bekymret for lille nuskelusk... Har sendt en mail til en manull terapeut for å høre hva han mener om dette. Men hva mener dere? Noen her inne med kiss barn som har opplevd noe lignede som meg?
melkekua™ Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 Skulle til å skrive at jeg ville anbefale å kontakte en manuellterapeut, men ser du har sendt mail til en allerede. Det var lurt! Manuellterapeut hjalp vår tulle når hun var 6 mnd. Hun hadde problemer med nakken (forplantet seg ned til hoftene - de trodde det var hoftene det var noe galt med). Etter 3 behandlinger var snuppa uten symptomer ) Hun hadde kolikk, og sov lite. Vi fikk også problemer med ammingen pga kiss kidd. Håper manuellterapeuten tar imot dere! Lykke til!
Saftsuse 84 Skrevet 18. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2009 Hva gjør en manuell terapeut for å få bedret dette?
Cat.68 Skrevet 19. juli 2009 #4 Skrevet 19. juli 2009 Manuelterapeuten gjør noen øvelser (kan se ganske så brutslt ut men er ikke det ), og vis blir de bedre. Snuppa mi trengte ikke mer en 4 behandlinger så var hun bra. Se på. www.kiss-kidd.no
Gemini7 Skrevet 19. juli 2009 #5 Skrevet 19. juli 2009 Høres veldig ut som kiss dette ja, skulle også til å anbefale deg manuellterapi. Vi gikk til kiropraktor 6 ganger da mini var 6 mnd- hun var også mye urolig, sutrete og så ut til å ha vondt på stellebordet og når hun ble lagt på magen og måtte holde hodet oppe. Hun gulpet også vanvittig mye, noe som ofte er vanlig v kiss. men ingen probl m amming eller skjevt hode. En påfallende forskjell etter kiropraktorbehandlingene (kirop. fant ut at hun var stiv i nakken) var at fra å bæsje en gang i uka begynte hun å bæsje flere ganger daglig!! Og det gjør hun enda i en alder av 15 mnd. De sliter ofte mer med fordøyelse og avføring om de har kiss pga at smertene i nakkemuskulatur gjør at de mister kontroll over magemuskulaturen (som i utg.pkt skal være eneste muskelgr de har skikkelig kontroll over). Vi kjente ikke til manuellterapi da vi startet hos kiropraktor, men en stund etter vi avsluttet kiro.behandl fikk jeg høre om manuellterap. Og hun virket enda ikke helt bra, så vi dro til manuellterapi også. Han fant ut at hun enda var stiv i nakken og behandlet henne 4-5 ganger. Hun ble bedre etter det. Vil abs anbefale deg å gå for m.terapi, bedre å prøve for mye enn for lite! En annen ting er jo at m.terapi som regel er gratis for babyer mens kiro koster flesk.. Lykke til, håper hun snart blir bedre!!!!!!!!!
Cat.68 Skrevet 19. juli 2009 #6 Skrevet 19. juli 2009 Manuellteraeuter er ikke som regel gratis DE ER GRATIS, for barn under 10 år, og man trenger ikke henvisning fra lege. ;o))
Gemini7 Skrevet 19. juli 2009 #7 Skrevet 19. juli 2009 Ok, takk Cat:) Er det en ting jeg har lært her på Dib så er det nemlig å ikke være for kategorisk i mine uttalelser. Jeg visste nemlig ikke garantert sikkert om alle var gratis, og om jeg hevdet det, ville det antakelig kommet sterke korreksjoner fra andre her om det ikke var rett:) Gjelder å uttale seg diplomatisk;)
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 19. juli 2009 #8 Skrevet 19. juli 2009 Jeg fikk beskreftet av Ute Imhof som er kjent manuellterapeut vedr Kiss/Kidd at datteren min på snart 3 år har Kiss. Dette er noe jeg har vært ca 99% sikker på, men ingen fagpersoner har tatt meg alvorlig. Datteren min ligger tilbake både motorisk og språkelig. Er innen for PPT alt. Symptomene datteren min har/hadde er: favorittside, snubler mye, gnisser hodet mot underlaget når hun skal sove, lå i bananform når hun var spedbarn, gulpet ekstremt mye. Måtte gi opp ammingen. Ute Imhof sa at jenta mi var ekstremt stiv i nakke, skuldre og kjeve. Hun mente at det var derfor jenta mi var sen språkelig og motorisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå