Siljev85 Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 Her er navna Silje, Steffen og jenta vår har fått navnet Kaja. (litt etter mamma'en min som heite Kari) Korfor har dokke valgt akkurat det navnet? oppkalling, osv? (litt nysgjerrig, men kjeda nok meg mest i kveld jaa)
Gjest Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 Gidder ikke si navnene våre, men første mann fikk navnet fordi vi syntes det var fint, ingen oppkalling mao, andremann likeså, men tilfeldigvis ble det litt oppkalling etter to oldefedre faktisk, tredjemann fikk også navnet fordi vi syntes det var fint:)
Gjest Skrevet 18. juli 2009 #3 Skrevet 18. juli 2009 Lene,Morten og barna vet du navnet på Emma er jo ikke Mortens barn,så han hadde ikke en fing med i spillet på hennes navn,og Adrian fikk navnet fordi jeg kom på at jeg ønsket at Emma skulle hete det om hun ble en gutt
Ranveig R Skrevet 18. juli 2009 #4 Skrevet 18. juli 2009 Ranveig, Jostein, Ask og Eir. Ungane fekk dei navna fordi vi syntes dei er fine. Likar norrøne navn, og vil ikkje ha poppisnavn. Vi hadde kvart vårt favorittnavn begge gongane, men larte ikkje heilt å bestemme oss sjølv. Med Ask lot vi hårfargen bestemme (mørk: Ravn, lys: Ask), med Eir lot vi fødselsvekta bestemme (under 4kg: Erle, over 4kg: Eir). Så no har vi fått viljen vår ein gong kvar, men utan krangling )
xxxJulianexxx Skrevet 18. juli 2009 #5 Skrevet 18. juli 2009 Fisker du etter kjentfolk? Jeg heter Julia, mannen min heter Julian, eldstemann heter Julius og minstemann heter Julian Jr. ;o);o);o)
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 18. juli 2009 #6 Skrevet 18. juli 2009 Morsom måte å bestemme navn på Ranveig R! Vi heter Trine, Bjørn Martin og Christina som dere ser.. Rett og slett fordi det var det vi synes var finest!I Ikke noen oppkalling.. Det er ikke så nøye egentlig, vil bare være fornøyd med navnene vi gir dem. Sliter med navn til nestemann da.. ;P
Siljev85 Skrevet 18. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. juli 2009 Haha, nei igrunn ikkje, men eg ser det no at det kan jo nesten virke sånn:)) vart berre kjedelig her i heimen når vesla søv, og sambo og lillebroren min spiller CS på kvar di maskin..sukk:) morsom måte Ranveig! og Julia, tuller du? gøøøy at mannen din heite Julian!!
Gjest Skrevet 18. juli 2009 #8 Skrevet 18. juli 2009 Her spilles det også CS!! Vi skulle egentlig på hytta idag,men det regna så mye at vi utsatte det til i morgen hehe. Kjedelig
Gjest Skrevet 19. juli 2009 #9 Skrevet 19. juli 2009 Jeg er oppkalt etter morfar og en søster av han. Min mann ble oppkaøt etter farfarem sin. Mens gutten vår fikk det navnet som vi hadde felles på hver vår navneliste.
Gjest Skrevet 19. juli 2009 #10 Skrevet 19. juli 2009 Ranveig; dine og mine barn burde ha en playdate;) Jeg heter Tilla, mannen heter Jens, jentene heter Embla og Eira. Jeg har et navn til, og det var det faren min skulle hett dersom han hadde vært jente;) Tilla var min oldemor som gikk bort i fjor. Altså oppkalling. Min mann heter det samme som sin bestefar, tippoldefar osv. Annenhver generasjon i familien heter visst det. Vi har valgt norrøne navn til jentene, da vi både liker navnene, var ute etter noe som er litt spesielt men ikke så sært at det er vanskelig å skrive eller uttale. Vi har jo også (ubevisst) slengt oss på en navnetrend ved å velge korte navn med en eller to stavelser og a-endelse:) Vi har også valgt navnene ut fra betydning. Begge navnene har en betydning og en historie man kan fortelle:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå