Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 I storbritania har det nå blirr populært med svineinfluensafester. Dvs. at når noen blir smittet så inviterer de de som vil til å komme og bli smittet, slik at de kan bli "ferdig med det" Hva tror dere om det? Lurt?
Gjest Tale30 Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 Galskap Dersom viruset muterer til en farligere variant så tviler jeg på at de som har hatt influensaen er immun.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #3 Skrevet 18. juli 2009 faktisk vil det mest sannsynlig være sånn at de som har hatt influensaen vil bli immun også dersom viruset muterer. Så sånn for sin egen del er dette egentlig en gunstig løsning å bli smittet mens viruset ennå er rimelig ufarlig. Men nå anbefales ikke dette av myndighetene. Bl.a fordi dette bare sprer viruset raskere, flere blir syke på kort tid, samfunnet kan bli veldig utsatt når mange er syke samtidig. Viruset kan mutere raskere da det spres raskere... osv... Men jeg skjønner veldig godt de som slenger seg med på slike fester altså...
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #4 Skrevet 18. juli 2009 Det er nok ikke så sannsynlig Tale. Syns disse festene har noe for seg jeg. det er ventet at viruset vil bli tøffere på høsten. Så det er absolut en fordel å få det nå. Det er jo relativt vanlig å invitere de som vil når barn har vannkopper. Blir samme opplegget det.
Gjest Tale30 Skrevet 19. juli 2009 #5 Skrevet 19. juli 2009 Det er jo i så fal veldig egoistisk! Det er en grunn for at viruset ikke skal spre seg raskere enn det gjør fordi vaksinene ikke er klare. Men så er det jo slik da at mange tråkker over lik for å redde seg og sine, det er vel den mentaliteten som kommer til å ta knekken på hele menneskeheten en gang. Jeg ser for meg at når svineinfluensaen kommer for fult så er det ikke selve sykdommen som tar reper'n på deg, men at naboen dreper deg hvis du så mye som nyser en gang.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #6 Skrevet 19. juli 2009 Om noe kommer til å utrydde menneskeheten så er det vaksinen mot svineinfluensaen. Folk kommer til å gå mann av huse for å bli vaksinert med en vaksine som ikke er utprøvd. Det er for sent når en finner ut i ettertid at vaksinen er verre en selve sykdommen. se http://www.vg.no/nyheter/svineinfluensa/artikkel.php?artid=563725
Gjest Tale30 Skrevet 19. juli 2009 #7 Skrevet 19. juli 2009 Ja, eller så er det slike paranoide tanker om en vaksine som myndighetene anbefaler for at sykdommen skal komme under kontroll. Hvem vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå