Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 Ser at gravide står på listen over prioriterte. Dere som er gravide, vil dere ta den? Ser også at alle barn under 2 år samt de barn over 2 som går i bhg. står på lista. Skal dere la barna/babyene deres ta den.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 Gravid og to små barn - ingen av oss skal ta den
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 18. juli 2009 #3 Skrevet 18. juli 2009 Nei, kommer ikke til å ta den.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #4 Skrevet 18. juli 2009 jeg vet for lite om den foreløpig føler jeg... Men, jeg blir litt stressa på vegne av lillemann som bare er 3 mnd og er flaskegutt... ... Jeg må høre med helsesøster hva hun anbefaler, + høre om hun kan gi meg litt generell info om den..
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #5 Skrevet 18. juli 2009 Har ikke barn under 2-3 år, ingen i barnehage, og er ikke gravid. Så nei, har ikke tenkt tanken, engang. De sammenligner dette med Spanskesyken i VG, men Hb-vaksine har vi, og det var det de fleste døde av under spanskesyken + at det var under 1. verdenskrig, og ikke i dag med det kostholdet og den hygienen vi har, og antibiotika....... Kan med andre ord ikke sammenlignes, selv med pandemi. Les litt om historikken bak spanskesyken, både virus(bakterie)messig, og hygienemessig, så ser dere at dette ikke er det samme, hvertfall for Norges del.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #6 Skrevet 18. juli 2009 Ja, jeg tror det... Har et kronisk sykt barn og er gravid selv.. Så ja, det kan godt hende vi tar den.. Vi tok forresten vanlig influensavaksine også i vinter, vi.. Og fikk ikke anfluensa.. Men det er fordi vi blir så hardt rammet når vi blir rammet og som sagt med kronisk sykt barn....
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #7 Skrevet 18. juli 2009 Mannen vurderer den, han er kronisk syk. Ellers tror jeg vi andre står over, jeg og de to barna på 1 og 4 år er friske og raske.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #8 Skrevet 18. juli 2009 hva ville dere gjort med 3 mnd gammelt flaskebarn?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #9 Skrevet 18. juli 2009 Jeg kommer ikke til å ta den, og heller ingen av ungene. Mannen får bestemme for seg selv. Bivirkningene er ikke klarlagte og såvidt jeg har giddet å lese så langt så kan vaksinen være like så farlig som selve sykdommen. Jeg avventer.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #10 Skrevet 18. juli 2009 Nei, vi kommer ikke til å ta den.. Vi er friske og raske alle sammen og tåler en influensa, men jeg håper min gamle bestemor på over 90 år velger å ta den.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #11 Skrevet 18. juli 2009 Dere som vil ta den pga. kronisk sykdom, hvilken sykdom er det snakk om? Er kraftig astma en grunn for å ta den?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #12 Skrevet 18. juli 2009 Ja, atsma er vårt barns kroniske sykdom..
Lea Laus Skrevet 18. juli 2009 #14 Skrevet 18. juli 2009 Er generelt skeptisk til nye vaksiner.. Og må ærlig innrømme at jeg ikke engang har tenkt på denne svineinfluensaen en gang - så nei, kommer ikke til å ta den..
Gjest Skrevet 18. juli 2009 #15 Skrevet 18. juli 2009 Gamle mennesker er faktisk de som nesten ikke har blitt smittet av denne svineinfluensaen...virker som om de nesten er immune...og hvis hun er over 90 år så opplevde hub vel spanskesyken? og da er hun visstnok immunen sier noen eksperter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå