Gjest Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 hvodan er den "og midt i fjeset, en liten nese" osv...kommer ikke på mer, bare melodien.. og noen som har hele teksten til vuggesangen i ronja røverdatter? den er så fin <3 og teksten til danse, danse dokka mi? ellers noen som har noen fine gamle og spesielle vuggesanger? mye spm her nå, men får svare på det man vet da
Matildesnusk + lille ups Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 http://www.krakle.com/ventenett/barnesanger.html :-)
Matildesnusk + lille ups Skrevet 18. juli 2009 #3 Skrevet 18. juli 2009 Vargsången Vargen ylar i nattens skog, han vill men kan inte sova. Hungern river hans vargabuk, och det är kallt i hans stova. Du varg, du varg, kom inte hit, ungen min får du aldrig. Vargen ylar i nattens skog, ylar av hunger och klagan. Men jag ska ge'n en grisasvans, sånt passar i vargamagar. Du varg, du varg, kom inte hit, ungen min får du aldrig. Vargen ylar i nattens skog, och hittar sig inget byte. Men jag ska ge'n en tuppakam, att stoppa ner i sitt knyte. Du varg, du varg, kom inte hit, ungen min får du aldrig. Sov, mitt barn, i bädden hos mor, låt vargen yla i natten. Men jag ska ge'n en hönsaskank, om ingen annan har tatt'en. Du varg, du varg, kom inte hit, ungen min får du aldrig.
Hilde_85 Skrevet 18. juli 2009 #4 Skrevet 18. juli 2009 Jeg synger sangen fra blåfjell "nå er det mørkt i stall og i låve." o.s.v
Gemini7 Skrevet 18. juli 2009 #5 Skrevet 18. juli 2009 "og midt i fjeset..." er hentet herfra: Vi har ei tulle. vi har ei tulle med øyne blå med silkehår og med ører små og midt i fjeset - ei lita nese så stor som så... Så myk som fløyel er hennes kinn, og hun er deilig og tykk og trinn, med dukkehender, og to små tenner, i munnen sin. Og hun kan bite i sine tær, og hun kan danse foruten klær, og hun kan spise, og stå og vise, hvor stor hun er. Og Tulla rusker i pappas hår, og ler og vinker til den som går, og baker kake, og lar oss smake, på alt hun får. I baljen plasker hun, kan du tro. Vi hører aldri hun skriker no'. Nei, jammen skulle, du se vår tulle, hvor hun er god.
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 18. juli 2009 #7 Skrevet 18. juli 2009 Vi har ei tulle er favorittsangen til jentene:) Jeg synger alltid denne, et dikt med mange melodier til: Kvelden lister seg på tå over kløverengen Himmelen har tatt stjerner på alle barn skal sove nå sove søtt i sengen
Gjest Skrevet 18. juli 2009 #8 Skrevet 18. juli 2009 hm..er det bare jeg som ikke klarer å synge denne sangen uten å få tårer i øynene...?? hehe..hun er jo akkurat sånn..såå goo ) <3
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 18. juli 2009 #9 Skrevet 18. juli 2009 Hele visen sto visst i linken over her..jaja:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå