Gå til innhold

Høyskole med baby er det mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kommet inn på skole idag som har samling ca 1 uke i mnd, men har jo en liten en her som jeg nok ikke er helt klar for å levere fra meg når han bare er 2-3 mnd, noen som vet om det går ann å ha han med seg innimellom...Blir mye styr også om jeg må beg.å pumpe meg osv så det enkleste er jo om jeg bare kan ta han med de få dagene men vet ikke hvor vanlig det er....og om det i det hele tatt er mulig....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde aldri tatt med en baby på skolen nei. Tenk på de andre.

Skrevet

Det er mange som har med baby på skolen. Hør med skolen om de har noe erfaring med det :o)

Lykke til :o)

Skrevet

Joda, noen har med baby på skolen, MEN det er faktisk utrolig iriiterernde for resten av forelesningssalen som må høre på babygråt, klynking osv..

joda, da går du bare ut med babyen, MEN det blir jo et uromoment det også....

Skrevet

Jeg hadde med baby i 2 mnd (da han var 3 og 4 mnd), da begynte han å være mer våken og litt mer lyd i, så da slutta jeg å ha han med.

Spurte lærere og medelver om det var greit og ba dem si ifra om det var forstyrrende.

Jeg gikk på skolen 2 dager i uka. De to dagene var pappa hjemme med baby`n, på denne måten fikk jo også han sin pappaperm fordelt godt utover og det passet oss veldig godt. Når han var 7 mnd var jeg i praksis i 6 uker (5 dager i uka) det og gikk kjempefint.

Men det er jo hva du og føler for da. Jeg syns det var litt deilig å få den tiden uten baby,

Skrevet

Ja, på mange høgskoler går det helt fint, men det er ufatelig irriterende for de andre studentene, og selv om du sier "dere må si fra hvis det plager dere" kommer jo ingen til å gjøre det.

De årene jeg har gått på høgskole har vi ALLTID hatt en eller annen baby i klassen, og det er virkelig forstyrrende!

De helt små babyene går som regel greit, men vi har hatt folk som har tatt med seg barn på nesten året, og da bråker de jo unektelig litt mer...

Dersom babyen er nyfødt/veldig liten, synes jeg det er greit å ta den med så lenge den sover. Med en gang babyen våkner, synes jeg at man bør ta den med ut.

Vi venter vår andre i februar, og jeg skal fortsatt studere 100%, men da skal samboeren min ha hele permisjonen, så han skal være med på skolen om dagene. Så kan han trille turer o.l. og hente meg når babyen må ha mat. Dette vil være fra babyen blir født, og til den er ca 2mnd. Da slutter undervisningen.

Når babyen er 5 mnd skal jeg starte på mastergraden min, og da skal ikke babyen være med i det hele tatt. Da blir det pupp før jeg drar og når jeg kommer hjem, så får jeg heller pumpe meg på skolen.

Skrevet

Hei! Mens jeg gikk på UiS ble det faktisk forbud mot å ha med seg babyer på forelesninger... (Noe jeg ikke synes noe om i det hele tatt)

Jeg skal ta et fag på Høyskole til høsten, da er jenta mi i underkant av 4 mnd. det er ikke mange timene i uken, men jeg håper at noen va venninnene mine som også går der har fri til å trille henne for meg, ellers er jeg nødt til å ha henne med meg. Jeg er aleine med henne, så har ingen bf som kan ha henne mens jeg er på skolen.

Jeg tenker at hvis jeg får fullført utdanningen så er det det beste for både meg og snuppa. skjønner at noen kan synes det er irriterende med babyer i undervisningen, men hadde jeg hatt et annet alternativ, så hadde jeg selvfølgelig valgt det.

Skrevet

Jeg studerte sammen med ei som hadde en 4 mnd gammel baby da studiene begynte. Det var fulltid og hun hadde dagmamma. Om du studerer deltid, så burde jo det gå greit om du kan få noen til å passe babyen for deg.

Selv gikk jeg på kveldsskole to ganger i uken da yngste var 3 mnd, gikk veldig bra (var bare 3 timer hver kveld da), men hun var da hjemme hos far og storesøs.

Skrevet

jeg tok et fag nå i permisjonen. men det var få forelesninger, men en del hjemmearbeid. gikk kjempefint. jeg hadde folk som stilte opp til barnepass de få gangene, det hadde aldri falt meg inn å ta ham med på forelesningene. jeg hadde ikke meldt meg opp i faget hvis jeg ikke hadde visst at jeg hadde hatt pass.

Skrevet

Jeg har hatt med meg to babyer på forelesninger. Hverken jeg eller mannen min tok pauser i studier da guttene våre ble født, men om barnet våknet gikk jeg ut. Var det viktige forelesninger allierte jeg meg med venner som trillet i en time eller to.

Gruppesamlinger, i alle fall i den form jeg selv har undervist i på høyskolenivå, hadde bare en sovende baby fungert. Varer det hele dagen blir en baby forstyrrende. Ha i alle fall en mulighet til at noen kan ta barnet om det skjærer seg, og i smågruppeundervisning bør det avklares med den som leder gruppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...