Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 Har et lite problem.. Har leddgikt og fibromyalgia. Har vond hals, vondt i hode(har diagnosen kronisk daglig hodepine) og alle symptomene på svineinfluensa. Er mer utmattet enn vanlig.. Helt slapp i kroppen. Men legevakten sier at jeg må ha seriøse smerter i ledd og hodet. Jeg har levd så lenge med smerter at jeg ikke vet helt. Jeg tok paralgin forte isted pga smerter men de kan likegjerne komme av andre ting og hodepine har jeg alltid, den har vært mer presserende slik som ved influensa men .. Er ikke redd for selve influensaen men jeg merker jo at jeg begynner å bli "mer" syk enn vanlig.. Tror ikke legevakten tok meg seriøst.. Er det ikke sånn at de skal komme heim til en?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 Når skal legen mistenke influensa A(H1N1) - svineinfluensa? Publisert 29.04.2009 , oppdatert: 15.07.2009, 12:02 Legekontakter og legevakter får nå mange henvendelser fra bekymrede pasienter. Folkehelseinstituttet gir her veiledning om hvordan man skal velge ut pasienter som bør utredes videre. (Oppdatert 15.07.09). Kriterier for ”mulig tilfelle” av influensa A(H1N1) Personer som oppfyller a eller b sammen med c eller d ansees for å være "mulig tilfelle": a) influensaliknende symptomer (for eksempel feber, muskel- og leddsmerter, hodepine) pneumoni c) i løpet av de siste 7 dager har vært nærkontakt til et bekreftet tilfelle med influensa A(H1N1) mens vedkommende var syk d) i løpet av de siste 7 dager har reist til et område hvor det foregår mye vedvarende lokal smitte av influensa A(H1N1) eller områder som gjennom Folkehelseinstituttets overvåking har vist seg å representere risiko for smitte Per 15.07.2009 klokken 12.00 regner Folkehelseinstituttet med at det foregår vedvarende lokal smitte av influensa A(H1N1) i: * Nord-Amerika (Canada, USA, Mexico) * Mellom-Amerika (Belize, Costa Rica, Guatemala, Honduras, Nicaragua, Panama, El Salvador) * Sør-Amerika (Argentina, Bolivia, Brasil, Chile, Colombia, Ecuador, Paraguay, Uruguay og Venezuela) * Karibia (Antigua og Barbuda, Barbados, Cuba, Jamaica, Trinidad og Tobago) * Europa (Storbritannia og Spania) * Oceania (Australia og Ny Zealand * Asia (Japan, Thailand, Kina, Filippinene og Singapore) Har du nylig vært i et av disse landene, eller vært i kontakt med en smittet person her i norge mens h*n var syk? Om ikke så har de ikke grunn til å teste deg.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #3 Skrevet 18. juli 2009 Ja. Jeg har a(merker jeg begynner å bli syk liksom) og nett hatt lungebetennelse. Har også vært sammen med en som har vært mistenkt smittet av svineinfluensa (familiemedlem) En annen ting er at jeg fikkhøre at svineinfluenas kan forsterke en kronisk sykdom - jeg er verre nå. For meg er det egentlig det det samme om jeg har influensa eller svineinfluensa men jeg tenker at det kan jo være fint for de å vite det....
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #4 Skrevet 18. juli 2009 En som har vært misstenkt smittet er ikke det samme som en som har vært bekreftet smittet. Jeg skjønner at du er bekymra, men skjønner også legevakten (du er nok ikke den eneste som har ringt, hehe)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå