Gå til innhold

Trening hjelper mot kvalme og rar mage!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter to uker med lite trening og mye kvalme og oppblåst og rar mage, tok jeg meg tid til en god økt i dag. Og i kveld er jeg mye bedre! Kjempedeilig:) Jeg liker egentlig å jogge, men har ikke orket på grunn av magen (halsbrann, ouæh...). I dag tok jeg meg god tid, gikk og småjogget i 5 minutters intervaller, og var ute i over en time. Nå sitter jeg her og føler meg utrolig mye bedre enn på mange, mange kvelder! Jeg har vært fin på morgenen og hele dagen, men i forferdelig form etter middag og til jeg skal legge meg:(

Så kanskje trening er løsningen...? Eh... betyr det at jeg må trene hver dag? Mmmm, eh...

;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trening er jo supert. Selv holder jeg meg til gåturer, da det passer min kondisjon best - og jeg var ute i en times tid i dag i rask gang, ble svett og god - og det er jo bare så deilig etterpå.

Skrevet

Jeg prøver også dette nå. Begynte i går, men da var jeg utslitt etter oppvarmingen, så håper jeg kommer meg litt lengre i dag ;-) Jeg har kjøpt Kari Jaqessons gravid-trenings dvd, så nå skal jeg gi trening en real sjanse. Men det er ikke lett å komme i gang med å trene når man nesten kaster opp, samtidig som trening faktisk kan fjerne kvalme som du sier. Ond sirkel....

Skrevet

Jeg har slitt med å komme inn i en rytme med styrketrening (jogging og step er så mye morsommere;-)) SÅ jeg har funnet ut noe som fungerer max for meg, har holdt på siden før 17. mai med et 10 minutters program, kjempegreit og enkelt. Jeg må visualisere hva jeg har fått til, så jeg har laget et skjema med uker og dager der jeg krysser av de dagene jeg har gjennomført opplegget. Og regelen skal være at jeg ikke må hver dag, men helst annenhver, og hvis det går tre-fire dager uten, skal ikke det gjøre noe. Uansett så skal jeg ikke gi opp dette!

Merker forskjell også... Øvelsene er som følger:

3 x 10 rep rygg

3 x 30 sek "planken"

1 x 30 sek "sideplanken" (en gang på hver side)

3 x 10 rep skrå magemuskler

3 x 10 rep knebøy

Tar ca 10 minutter:) (Jeg har en slik lang treningsmatte som ungene være har brukt til å leke på før de kunne gå, som står bak døra på soverommet vårt- enkelt å hente i farta)

Anbefales:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...